وزیر نیرو اعلام کرد

عامل چالش‌های صنعت آب و برق عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته است

تهران (پانا) - وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت‌های پنهان صنعت آب و برق، بر شکوفایی این ظرفیت از طریق «توسعه زیرساخت‌ها متناسب با نیازها» و «اصلاح شیوه‌های مدیریتی» تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عامل چالش‌های صنعت آب و برق عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته است

به گزارش وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» روز چهارشنبه در آئین آغاز به کار رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، با قدردانی از اقدام های انجام شده برای همکاری در مدیریت مصرف گفت: امروز دشمن رضایت‌مندی مردم را هدف قرار داده و در این بین سعی دارد با جریان‌سازی در خصوص زیرساخت‌های کشور مثل آب و برق این رضایتمندی را خدشه‌دار کند.

وی با بیان اینکه عدم سرمایه‌گذاری و عدم رفع مشکلات در سال‌های گذشته باعث به وجود آمدن چالش‌هایی شده است، افزود: خاموشی‌های گسترده در بخش‌های مختلف مصرف، ناترازی بسیار زیاد و غیره از جمله این مشکلات بودند.

وزیر نیرو گفت: توسعه زیربناها و زیرساخت‌های کشور متناسب با نیازها و اصلاح شیوه‌های مدیریتی دو راهکاری است که در دولت سیزدهم با عمل به آنها شاهد موفقیت‌هایی ملموس هستیم.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی به معنای مصرف نکردن ضروریات نیست، افزود: مصرفی که برای مصرف‌کننده منفعتی نداشته و باعث اتلاف منابع شود، اصلا مورد قبول نیست. مهم‌ترین ‌بخش، صرفه‌جویی با قاعده است.

وزیر نیرو میزان صرفه‌جویی صورت گرفته در طرح تغییر ساعات کاری ادارات را ۷۰۰ مگاوات عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، دستگاه‌های دولتی و خدماتی موظف هستند مصرف آب و برق خود را در ساعات اداری نسبت به مصارف مدت مشابه ۳۰ درصد و پس از پایان وقت اداری به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند.

در ابتدای این جلسه، محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزیر نیرو و "همایون حایری" معاون برق و انرژی وزیر نیرو، آخرین وضعیت صنعت آب و برق کشور را تشریح کردند.

رزمایش مشترک سه ماهه صرفه‌جویی مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، فرمانده کل سپاه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری به‌صورت ارتباط ویدئویی با شرکت‌ها و رده‌های استانی در سراسر کشور آغاز به‌کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار