در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب عنوان شد

اجرای طرح حامیان آب از سال تحصیلی آینده در قم

قم(پانا) - اجرای طرح حامیان آب با همکاری آموزش و پرورش قم و حضور دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی آینده در نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح حامیان آب از سال تحصیلی آینده در قم

حسن بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب و مصرف بهینه و مقابله با تنش آبی در فصل گرم سال، با اشاره به راه اندازی و تشکیل پلیس آب در قم اظهار داشت: وظیفه پلیس آب گشت و نظارت و بازرسی است تا شاهد مصرف بی رویه و مشکلاتی از این دست در زمینه آب نباشیم.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال آن هستیم تا در سال 1402، استان قم را به عنوان استان بدون مشکل در حوزه آبرسانی روستایی معرفی نماییم.

بختیاری ادامه داد: این شرکت تامین کننده آب شرب بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در داخل شهر و دورترین نقاط روستایی است و ما به لحاظ تامین آب، محدودیت های زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از آب مورد نیاز قم از خارج استان تامین می شود، گفت: منابع دیگر آب استان را 13 حلقه چاه با کیفیت علی آباد و بخش قابل توجهی از چاه های آب شهری هستند و حوزه های روستایی، از منابع محلی چاه ها و قنوات تامین می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به توجه خاص به آب شهر قم بعد از انقلاب، یادآور شد: آب قم وضعیت مطلوبی نداشت و به شوری شناخته می شد و پس از انقلاب، بدلیل مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت، اصلاح کیفیت آب قم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 2200 لیتر بر ثانیه با شاخص 360 ای سی آب از سد کوچری، 1300 لیتر بر ثانیه آب با شاخص 3500 ای سی از سد 15 خرداد، 1300 لیتر بر ثانیه آب با شاخص 6000 از چاه های داخل شهر و 2500 لیتر بر ثانیه آب از چاه های علی آباد وارد استان می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تاکید کرد: برای اصلاح و تقویت شبکه آب، به 100 هزار متر مکعب مخزن و خطوط انتقال آب از شهرها نیاز داریم و هزینه های مربوطه 500 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: یکی از ارکان پیشرفت هر جامعه ای فعال بودن رسانه هاست و با وجود جامعه رسانه ای، شاهد حرکت های پیش رونده ای بخصوص در موضوع صرفه جویی در آب خواهیم بود.

محمد کربلایی ابراهیمی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این نشست اظهار کرد: هفته صرفه‌‌جویی در مصرف آب امسال با شعار «آب لبخند جاری و مصرف هوشمند» از روز چهارشنبه اول تیر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین برنامه هفته صرفه‌جویی برگزاری نشست خبری و در ادامه شاهد برگزاری برنامه‌هایی نظیر ارتباط رادیویی روزانه مدیرعامل و معاونین شرکت، سخنرانی مدیرعامل در پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حضور مدیرعامل و معاونین در برنامه زنده صبحانه، برنامه رادیویی جرعه حیات، تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی به صورت روزانه، مکاتبه با دستگاه‌های مختلف در خصوص صرفه جویی، مکاتبه با ائمه جمعه که به موضوع آب و صرفه جویی بپردازند، دیدار با مراجع، برگزاری همایش صرفه‌جویی با مدیران دستگاه‌ها و ... هستیم.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اجرای طرح حامیان آب همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مطرح کرد: طرح حامیان آب یک طرح جامع و کامل در راستای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در مدارس استان قم بود اما متاسفانه بدلیل شیوع کرونا این طرح به مدت دوسال متوقف شد.

وی تاکید کرد: طرح حامیان آب با همکاری آموزش و پرورش قم و دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی آینده اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار