ساماندهی راه آب‌ها به دستور دادستان تهران

تهران (پانا) - دادستان تهران دستور داد وضعیت نامناسب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های شهری پایتخت تا پایان سال جاری ساماندهی و از انباشت آب‌های سطحی فاضلاب در این مکان‌ها جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی راه آب‌ها به دستور دادستان تهران

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در راستای دستورات دادستان تهران، مرتضی تورک، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم این دادستانی اعلام کرد: بنا به دستورات قضایی صادره خطاب به شرکت آب و فاضلاب استان تهران و معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران مقرر شد تا پایان سال جاری نسبت به ساماندهی وضعیت نامناسب رودخانه¬ها، مسیل ها وکانال های شهری اقدام و از هر گونه انباشت آبهای سطحی آلوده کننده فاضلاب و همچنین از ورود فاضلاب به مزارع جلوگیری شود.

قاضی تورک اظهار کرد: کارگروه ویژه ای جهت تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهر تهران با عضویت ادارات و سازمان های عضو، تشکیل می شود؛ و در این زمینه شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران مکلف شده اند تمامی موانع اجرای طرح جامع فاضلاب شهر تهران را در کمترین زمان، برطرف کنند.

وی با ارائه مثال هایی از موانع موجود، تصریح کرد: در مناطقی ازتهران مثل دره فرح زاد به دلیل عدم تهیه و ارائه نقشه و طرح تفصیلی شهر تهران، امکان تکمیل طرح فاضلاب ممکن نیست یا وضعیت بزرگراه یادگار امام (ره) در محدوده منطقه 10 شهرداری تهران بعد از گذشت 20 سال، تکلیف¬اش مشخص نیست و به مانع اصلی بر سر راه اجرای طرح فاضلاب شهر تهران تبدیل شده است.

معاون دادستان تهران تأکید کرد: بنا به اعلام نظر کارشناسان حوزه آب، با اجرای کامل طرح جامع فاضلاب پایتخت، بخش بسیار زیادی از مشکل تأمین آب کشاورزان جنوب تهران مرتفع می شود.

وی در پایان اظهار کرد: نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با عدم تغذیه منابع آب های زیرزمینی در تهران نگران اند و در این خصوص مقرر شد کارگروه ویژه مشترک بین شرکت آب و فاضلاب و اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل و ضمن بررسی موضوع، شرکت آب و فاضلاب نسبت به تأمین نظر سازمان حفاظت محیط زیست و رفع نگرانی های موجود اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار