آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد از فردا؛ دفترچه راهنما امروز منتشر می‌شود

تهران (پانا) - دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد‌ منتشر می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد از فردا؛ دفترچه راهنما امروز منتشر می‌شود

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از امروز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه شده است ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه اقدام کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کرده و پس از آن در فرم پیش‌نویس درج کنند.

داوطلبان پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، می‌توانند از فردا چهارشنبه اول تیرماه تا ساعت ۲۴ شنبه چهارم تیر ماه جاری با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته ضروری است)، نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به طور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند، می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام کنند و مشغول به تحصیل شوند.

مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است که تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در صورت هرگونه اعلام ظرفیت پذیرش جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در مجموع، در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، اقبال بیشتری نسبت به آزمون رشته‌های علوم انسانی صورت گرفت و بیش از ۴۰۰ هزار داوطلب، در گروه علوم انسانی شرکت کردند. تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان از اول مهرماه بتوانند در کلاس‌های دانشگاه محل پذیرش حضور یابند.

در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم، متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال جاری بودند و از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار