مدیر پژوهش‌سرای نه دی رباط‌کریم :

پژوهشسراها مرکز شناخت استعداد و کار‌آفرینی برای دانش‌آموزان هستند

رباط‌کریم (پانا) - مدیر پژوهش‌سرای نه دی رباط‌کریم گفت پژوهش‌سراها مرکز شناخت استعداد و کارآفرینی برای دانش‌آموزان و اولیا و همچنین محلی برای تفریح و پژوهش هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشسراها مرکز شناخت استعداد و کار‌آفرینی برای دانش‌آموزان هستند

لیلا صادقی، مدیر پژوهش‌سرای نه دی شهرستان رباط‌کریم به همراه اساتید راهنمای مسابقات جذاب و خلاق علوم تجربی که برای تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده استانی در دبستان شهید محمد سیفی حضور داشت در گفت‌وگو با پانا گفت: «یکی از اهداف مهم پژوهشسراها این است که بتوانند با ایجاد محیطی جذاب و سرشار از شور و نشاط روحیه‌ پژوهشگری و خلاقیت را در دانش‌آموزان زنده کنند. یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به این امر شرکت دادن دانش‌آموزان در مسابقات استانی و کشوری به منظور قهرمان پروری در مدارس است.»

وی تصریح کرد: «با شروع فعالیت خود در پژوهشسرا با تشکیل هیئت امنا که شامل نماینده فرماندار، نماینده تهران، رئیس‌آموزش و پرورش، معاون متوسطه‌ آموزش و پرورش، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، ۲ نفر از اعضای هیئت علمی، کارشناس پژوهش آموزش و پرورش و دو نفر از اولیا، سعی کردیم با جابجایی و مرمت ازمایشگاه‌ها تا حدی محیطی جذاب را برای دانش‌آموزان در پژوهشسرا فراهم کنیم. همچنین با تقویت پرسنل و اردو‌های درون سازمانی مدارس به پژوهشسرا گام بعدی در این زمینه برداشته شد.»

صادقی بیان کرد :«مهم ترین هدف پژوهش‌سرا ایجاد فرهنگ یادگیری در دانش‌آموزان و اجرای مدیریت ناب در مجموعه است. برای رسیدن به این هدف گام اساسی دیگر، ایجاد آزمایشگاه سیار در مدارس محروم و همچنین مدارس خارج از مرکز شهر می باشد. با حضور کارشناسان مجرب پژوهشسرا در مدارس و انجام آزمایشات سیار تلاش کردیم که فرهنگ یادگیری خلاقانه را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم و تا حدی برای رسیدن به این هدف راه را هموار کردیم.»

وی افزود: «از دیگر اهداف بسیار مهم پژوهشسرا این است که پژوهشسرا باید مرکز شناخت استعداد و کار آفرینی برای دانش‌آموزان و اولیا بوده و محلی برای تفریح و پژوهش باشد‌. در طول دروان کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سعی کردیم که امکان حضور دانش‌آموزان را در پژوهشسرا فراهم کنیم و با اجرای برنامه‌های زنده و انجام آزمایش خلاق و جذاب توسط کارشناسان مجرب این امر میسر شد. همچنین با ایجاد کانال متنوع آموزشی در بستر شاد و بارگذاری فیلم‌های آموزشی و مسابقات و تقدیر از دانش آموزان برتر توانستیم به هدف خود دست پیدا کنیم.»

مدیر پژوهش‌سرای نه دی رباط‌کریم خاطرنشان کرد: «همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین هدف پژوهشسرا ایجاد فرهنگ یادگیری در دانش آموزان و اجرای مدیریت ناب در مجموعه‌ی پژوهشسرا است که قطعا توجه همه جانبه و عزم مسئولین شهر و اعضای هیئت امنا و تلاش جمعی باعث تسهیل و تسریع در رسیدن به اهداف پژوهشسرا خواهد بود.»

خبرنگار دانش‌آموز : مهدیه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار