نقد جایگاه نیروی کار در نظام اقتصادی سرمایه‌داری

تهران (پانا) - هجدهمین قسمت از مستند «ضد» با عنوان «بیگاری مدرن» شیوه تصاحب و به‌کارگیری نیروی کار توسط نظام اقتصادی سرمایه‌داری را نقد می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نقد جایگاه نیروی کار در نظام اقتصادی سرمایه‌داری

به گزارش روابط عمومی پروژه، در حالیکه تنها دو قسمت به پایان فصل دوم مجموعه مستند «ضد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن کریمیان باقی مانده‌ است، این اثر در جدیدترین قسمت خود که دوشنبه 30 خردادماه ساعت 21 روی آنتن شبکه مستند می‌رود، به سراغ شیوه تصاحب و به کارگیری نیروی کار توسط نظام اقتصادی سرمایه‌داری رفته و آن را مورد نقد قرار داده است.

همه ما سال‌هاست شعار «کاری را بکن که دوستش داری» را از مدرسان دوره‌های موفقیت، رسانه‌های اجتماعی می‌شنویم و حتی کارفرما‌یان نیز آن را تبلیغ می‌کنند تا جریان پیوستن استعدادها را به ابرشرکت‌ها تسهیل کنند. اما این گزاره تا چه حد صحت دارد؟

بر این اساس هجدهمین قسمت از فصل دوم مستند «ضد» با عنوان «بیگاری مدرن» به واکاوی ریشه‌های شکل‌گیری این دست شعارها و دلایل سواستفاده کارفرماها می‌پردازد؛ سواستفاده‌ای که بی‌شباهت به بیگاری کشیدن از کارگران در گذشته نیست.

«ضد» به پژوهش و نویسندگی علی نیکجو و تدوین علیرضا حسنی که تازه‌ترین محصول مرکز تولیدات مستند و تلویزیونی سوره و شبکه مستند سیماست، دوشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن در دو نوبت یعنی روزهای سه‌شنبه ساعت 10 و پنجشنبه ساعت 19 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار