مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تبدیل نتیجه‌گرایی به تحول‌گرایی در فرآیند تعلیم و تربیت یک ضرورت است

جشنواره خوارزمی مصداق بارز تنوع‌بخشی در یادگیری است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت در فرآیند تعلیم و تربیت به جای نتیجه‌گرایی باید به دنبال تحول‌گرایی بود تا آموزش و یادگیری به معنای واقعی آن در مدارس اتفاق بیفتد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل نتیجه‌گرایی به تحول‌گرایی در فرآیند تعلیم و تربیت یک ضرورت است

حسنعلی میرعبدی در آیین اختتامیه مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی که در کانون فرهنگی و تربیتی شهید مسلم کیخا زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: در جشنواره نوجوان خوارزمی با محورهای مختلف و متنوعی که دارد، ۶ ساحت تربیتی سند تحول بنیادین محقق شده است.

وی افزود: برگزاری رقابت ها و جشنواره های علمی مانند جشنواره خوارزمی سبب می شود تا شاهد تحول و تغییر در روش های یادگیری قدیمی که مبتنی بر حافظه محوری بود باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دانش آموزان با حضور در این رقابت ها سعی می کنند تا علم و دانش را با خلاقیت و نوآوری ترکیب کنند و این روش موجب تنوع بخشی در یادگیری می شود که جشنواره نوجوان خوارزمی با رقابت سالم و صمیمانه دانش آموزان مصداق بارز این مهم است.

میرعبدی موفقیت دانش آموزان منتخب در این جشنواره را مدیون تلاش و زحمات معلمان آنان دانست و گفت: همه ما مدیون معلمان خود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال برای جبران افت تحصیلی ناشی از دوران کرونا، برنامه های متنوعی برای جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش آموزان خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۶ دانش آموز منتخب مرحله استانی در هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی تجلیل به عمل آمد.

روز گذشته ۱۱۸ دانش آموز منتخب مرحله قطبی جشنواره نوجوان خوارزمی از شهرستان ها و مناطق سیستان و بلوچستان در طول یک روز به رقابت در محورهای فعالیت های آزمایشگاهی، کدنویسی، ریاضی،مناظره، پژوهش، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی،دست سازه و بازارچه کسب و کار با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار