مدیرکل آموزش و‌ پرورش خراسان‌ شمالی در همایش شیمی سبز:

پایه و اساس علوم دانش‌بنیان در آموزش و‌ پرورش است

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و‌ پرورش خراسان‌ شمالی اظهار کرد پایه و اساس علوم دانش‌بنیان در آموزش و‌ پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پایه و اساس علوم دانش‌بنیان در آموزش و‌ پرورش است

مدیر کل آموزش و‌ پرورش استان خراسان شمالی، در همایش شیمی سبز در جمع دانش آموزان، ضمن خیرمقدم گویی به مهمانان و تشکر و‌ قدردانی از زحمات اعضای انجمن شیمی استان گفت: باور ما این است علم شیمی در زندگی روزمره ما بسیار تاثیرگذار است و اگر در این زمینه هوشمندانه، دقیق و درست برنامه ریزی کنیم، موفقیت ها و‌ نتایج مطلوبی برای آینده کشور و جهان خواهیم داشت، البته گاهی عکس این قضیه هم وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اهمیت علم شیمی در زندگی و ‌بازدید از کارگاه های دانش آموزی برگزار شده در حاشیه نماشگاه گفت: باید این ایده ها و دست‌سازه‌هایی که توسط شما دانش آموزان خلق شده‌اند، قوی تر و فنآورانه‌تر شوند و باید در حوزه های شیمی و علوم پایه که نیاز امروز زندگی ما و‌ بشریت است دقیق تر عمل کنیم و کشفیات بسیار زیادی در این حوزه برای بهتر زندگی کردن انجام دهیم.

ابوالقاسم اکبری با اشاره به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» گفت: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت های علمی و منابع غنی است که با همت معلمان و دانش آموزان کوشا و ارائه ایده های خلاقانه و اختراعات جدید می توانند گام های موثری در به تحقق پیوستن این شعار در استان بردارند.

مدیرکل افزود: دست سازه ها و‌ ایده های شما دانش آموزان عزیز خود نمایانگر دانش بنیان بودن است و بنده در جلسات مختلف وزارتی و استانی اعلام کرده ام پایه و اساس علوم دانش بنیان در آموزش و پرورش است و پایه های اولیه پژوهش محوری و دانش بنیان شدن علوم در پایه های ابتدایی با اجرا شدن طرح جابرابن حیان پایه گذاری شده است.

مدیرکل در پایان با اشاره به مسئله بازیافت زباله ها و تولید روزانه بیش از ۱۲۰تن زباله در سطح شهرستان بجنورد گفت: در دنیا و‌ کشور های پیشرفته زباله به عنوان طلای سیاه است و باید سعی کنیم با فرهنگ‌ سازی تفکیک زباله در استان بتوانیم درصد بالایی از زباله های تولید شده را بازیافت کنیم که در این امر علم شیمی بسیار کمک کننده است و امیدوار هستیم با همت تمام اقشار جامعه و شما دانش آموزان عزیز به این امر مهم دست یابیم.

لازم به ذکر است در حاشیه همایش ایده های دانش آموزان مورد داوری قرار گرفت و طرح های برتر به پارک علم و‌فناوری معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار