سومین المپیاد استعداد‌های برتر در ۲۵ رشته المپیکی برگزار می‎شود

تهران (پانا) - سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری سومین دوره مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر در ۲۵ رشته المپیکی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سومین المپیاد استعداد‌های برتر در ۲۵ رشته المپیکی برگزار می‎شود

به گزارش صداوسیما، فرامرز کیانی‌زاده سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش با اشاره به توزیع هزار و ۱۹۶ مدال در سومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در ۲ بخش دختران و پسران 12 تا 16 سال کشور گفت: مسابقات این دوره با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در ۲۵ رشته المپیکی شامل اسکیت، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، کوهنوردی و صعودهای ورزشی (سنگ نوردی)، شنا، شیرجه و واترپلو، قایقرانی، کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری، والیبال، هندبال، سه گانه، گلف، هاکی، تکواندو، دوومیدانی و جودو برگزار می شود.

کیانی‌زاده استعدادیابی را عامل اصلی پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی عنوان کرد و افزود: یافتن نبوغ ورزشی موجب جذب، پرورش و نگهداشت ذخایر انسانی برای مدال آوری در رویدادهای بین المللی می شود.

سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش با اعلام ابلاغ دستورالعمل فنی و اجرایی برگزاری سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور طی دو روز آینده گفت: برای تبیین این دستورالعمل با مشارکت وزارت آموزش و پرورش بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی در ماه گذشته برگزار کرده‌ایم.

وی از استعدادیابی و نخبه گزینی به عنوان یکی از مباحث مورد توجه وزیر ورزش یاد کرد و افزود: برای برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور تشکیلات منسجم و قدرتمندی را به ثبت رسانده‌ایم و در نظر داریم، شورای عالی این مسابقات را با ریاست وزیر ورزش تشکیل دهیم.

کیانی زاده برگزاری مستمر المپیاد استعدادیابی ورزشی را راهی برای توسعه ورزش حرفه ای در آینده ای نزدیک دانست و گفت: برای استمرار این امر ستاد برگزاری این مسابقات را با ریاست سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و نیز ستادهای استانی را با ریاست استانداران تشکیل می‌دهیم.

وی از میزبانی استان تهران برای افتتاحیه مسابقات سومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور در 28 مرداد خبر داد و افزود: این دوره به میزبانی استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، گیلان، مرکزی، زنجان، مازندران، البرز، چهارمحال و بختیاری و تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار