توصیه‌های تغذیه‌ای به داوطلبان کنکور سراسری

تهران (پانا) - داوطلبان کنکور به خصوص در دو هفته پایانی باید فشار و استرس را کنار گذاشته و با تغذیه مناسب خود را برای حضور در آزمون آماده کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های تغذیه‌ای به داوطلبان کنکور سراسری

به گزارش همشهری آنلاین، کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از روز هشتم تیرماه تا یازدهم تیرماه برگزار می‌شود. داوطلبان کنکور که دیگر دو هفته بیشتر تا زمان آزمون فرصت ندارند حالا باید فشار و استرس را از خود دور کرده و تغذیه مناسبی داشته باشند تا برای حضور در آزمون و نشستن بر روی صندلی به مدت ۴ ساعت آماده شوند.

کارشناسان معتقدند در این روزهای پایانی خواب خوب، ورزش و تغذیه می‌تواند در کاهش فشارهای روانی موثر باشد. کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که داوطلبان کنکور در دو هفته پایانی از خوردن چربی‌های اشباع شده و غذاهای فست فودی اجتناب کنند و به جای آن مصرف خرما، سبزیجات و میوه‌جات تازه را افزایش دهند.

خوردن صبحانه کامل بسیار مهم است چرا که وعده غذایی صبحانه در افزایش تمرکز ذهنی بسیار موثر است.

داوطلبان کنکور نباید از آب غافل شوند چرا که مصرف آب افراد را شاداب می‌کند و در کاهش استرس و افزایش روحیه افراد تاثیر دارد.

داوطلبان کنکور هرگز نباید گرسنه بمانند بلکه باید وعده‌های غذایی خود را به ۵ یا ۶ وعده کوچک در طول روز افزایش دهند، البته نه اینکه پرخوری کنند تا معده درد سبب کاهش کارکرد مغز شود بلکه گرسنه نمانند تا قند خونشان در حد نرمال باقی بماند.

البته این توصیه‌ها پیشنهادات هر روزه کارشناسان تغذیه به همه مردم است که بیشتر خانواده‌ها نیز در تغذیه روزمره خود همین موارد را رعایت می‌کنند.

برنامه غذایی رتبه‌های برتر کنکور چه بود؟

در این مورد از رتبه برترهای کنکور سال‌های گذشته و خانواده‌هاشان سوال کردیم که بیشتر آن‌ها روش تغذیه‌ای همیشگی خانواده را دنبال می‌کردند و بخاطر کنکور تغییری در تغذیه خانواده ایجاد نکرده بودند. مادر پارسا فتحی رتبه دوم گروه علوم تجربی کنکور سال ۱۴۰۰ نیز گفت: تغذیه همیشگی ما مناسب است و ما برنامه ریزی تغذیه‌ای دیگری برای فرزندم نداشتیم و برنامه غذایی را به منوال قبل ادامه دادیم.

مادر علی ولایی رتبه اول گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ گفت: تغذیه معمولی خودمان را داشتیم، همان برنامه غذایی همیشگی خودمان را برای فرزندم هم در نظر می‌گرفتیم.

مادر زهرا سادات موسوی رتبه اول گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال ۱۳۹۵ نیز گفت: تغذیه و ورزش فرزندم در زمان کنکور مانند قبل بود و تغییر خاصی نداشت، همانطور کم و ساده.

پدر آیناز مارالی رتبه چهارم گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۰ هم گفت: ما برنامه غذایی را بر اساس برنامه ریزی اشتهایی فرزندم قرار دادیم و غذاهایی را که او میل داشت و استقبال می‌کرد استفاده می‌کردیم.

پدر محمدپیام نایبی رتبه اول گروه علوم ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۰ هم گفت: ما همان برنامه غذایی همیشگی خودمان را دنبال کردیم اما زمان مصرف وعده‌های غذایی بر اساس برنامه‌ریزی درسی فرزندم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار