تقویت سرمایه‌های فرهنگی با همگرایی دستگاه‌های مرتبط میسر می‌شود

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به نقش کتاب در تولید و تقویت سرمایه‌های فرهنگی در جامعه گفت تقویت سرمایه‌های فرهنگی در گرو همگرایی دستگاه‌های فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت سرمایه‌های فرهنگی با همگرایی دستگاه‌های مرتبط میسر می‌شود

کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: این دو نهاد رسالت مشترک خطیری در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند و هر قدر آمار و میزان مطالعه به طور خاص و فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب و کتابخوانی افزایش یابد، به همان نسبت سطح کیفیت باسوادی ، سرمایه‌های فرهنگی و نیروی انسانی جامعه روند صعودی بهتری خواهد داشت.

وی ثمره و نتیجه نهایی کتابخوانی را پرورش انسان‌های فهیم و آگاه در جامعه دانست و افزود: ابعاد توسعه در جوامع مختلف در حوزه‌های صنعتی ، کشاورزی ، اجتماعی و سایر رشته‌ها نیازمند فراگیری دانش‌های مرتبط با این حوزه‌هاست و مسلما کتابخانه‌های عمومی و مراکز علمی و دانشگاهی و مدارس نقش تعیین کننده‌ای در این مورد دارند.

پروانه رضاقلیزاده ،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل نیز در این نشست با اشاره به گستردگی مدارس و کتابخانه‌های عمومی در اقصی نقاط استان و حتی در روستاها گفت: برای پیشبرد اهداف فرهنگی زمینه‌های همکاری‌های مشترک این نهادها در مناطق مختلف تسهیل می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته برای تعامل کتابخانه‌های عمومی و مدارس تفاهم‌نامه‌های همکاری فی مابین طرفین امضا و مورد اجرا گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: برای تقویت همکاری‌های مشترک و همگرایی بیشتر بین مدارس و کتابخانه‌های عمومی پیش‌نویس تفاهم‌نامه جدیدی آماده شده که پس از تبادل نظر طرفین در مورد بندهای آن به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار