صدور پروانه ساختمانی دو مرحله‌ای می‌شود

بجنورد (پانا) - شهردار بجنورد عنوان کرد در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری، صدور این گواهی وارد فاز جدیدی از تغییرات ساختاری می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور پروانه ساختمانی دو مرحله‌ای می‌شود

جواد حمیدی گفت: طرح دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه ساختمانی رویه جدیدی است تا مالکان و سرمایه گذاران ساختمانی ضمن نجات از فرآیند پیچیده و وقت‌گیر ناشی از صدور پروانه تک‌مرحله‌ای بتوانند در قالب پروسه جدید، از ۲ پروانه شهرسازی و ساخت و ساز استفاده کنند.

وی افزود: در مرحله اول، پروانه شهرسازی ملک شامل نوع کاربری، میزان تراکم و… تحویل سازندگان می‌شود تا بخشی از مقدمات ساخت و ساز در فاصله صدور استعلام‌های مورد نظر شهرداری برای مرحله دوم را انجام دهند.

شهردار خاطرنشان کرد: مدت اعتبار این گواهی از تاریخ صدور یک‌سال است و مالک باید در بازه یک ساله تعیین شده، اقدامات بعدی در راستای تکمیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی که عموماً خارج از شهرداری از جمله سازمان نظام مهندسی، سازمان آتش‌نشانی، سازمان بیمه تأمین اجتماعی و… است را انجام دهد تا گواهی پروانه ساختمانی صادر شود.

حمیدی با اشاره به مزیت‌های مهم دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه ساختمانی، گفت: در پروانه شهرسازی نیازی به پرداخت همه عوارض ساختمانی نیست و سازنده در مرحله اول از پرداخت تعرفه نظام مهندسی، بیمه تأمین اجتماعی و بخشی از عوارض معاف می‌شود و این عوارض را باید در مرحله دوم پرداخت کند.

شهردار مرکز استان خاطرنشان کرد: این شکل از پرداخت هزینه برای صدور پروانه ساختمانی، عملاً یک دوره تنفس برای سازنده بابت پرداخت هزینه‌های اولیه ایجاد می‌کند و باعث توزیع مبلغ عوارض در یک بازه زمانی می‌شود. نتیجه آن این است که همه نقدینگی مالک و سازنده صرف مجوزهای اولیه نشده و توان آنها را برای ساخت‌وساز افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار