امام جمعه بوشهر:

نقش عشایر در تاریخ اسلام و ایران بسیار با شکوه است

بوشهر (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر گفت نقش عشایر در تاریخ اسلام و ایران بسیار باشکوه است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش عشایر در تاریخ اسلام و ایران بسیار با شکوه است

آیت‌الله صفایی بوشهری در اولین یادواره شهدای عشایر قشقایی استان بوشهر با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در همه صحنه‌ها دارند، اظهار کرد: نقش عشایر در تاریخ اسلام و ایران بسیار با شکوه است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه عشایر در فضاهای مختلف مبارزاتی با استعمار و استبداد نقش مهمی داشته‌اند، افزود: در بین عشایر، ایل قشقایی دارای تاریخ پرشکوه و سرافراز در فضای ملی و بین‌المللی است.
امام جمعه بوشهر مبارزات ضد استبدادی و ضد استعماری عشایر را برشمرد و گفت: در آخرین تهاجم استعمار انگلیس به استان بوشهر عشایر نقش مهمی در شکست متجاوزان انگلیسی داشتند.
وی حماسه ایل قشقایی عشایر را برشمرد و تصریح کرد: عشایر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حماسه های بی‌نظیری خلق و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه عشایر در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، معارف دین و مقاومت دارای تاریخ پرشکوه هستند، گفت: در تاریخ باشکوه عشایر، ایل قشقایی از افتخارات کشور و استان بوشهر است چراکه نقش مهمی در عرصه‌های گوناگون ایفا کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه عشایر استان بوشهر ولایتمدار و انقلابی هستند، تصریح کرد: عشایر استان بوشهر، به ویژه ایل قشقایی تا جان دارند در خدمت مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هستند.
امام جمعه بوشهر یکی از آموزه‌های مهم یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت سبب مصون ماندن انقلاب اسلامی در برابر دسیسه و ترفندهای دشمنان می‌شود.
در این مراسم از خانواده معظم شهدای عشایر استان بوشهر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار