فواید عسل طبیعی برای کودکان

تهران (پانا) - عسل، خوراکی شیرین، مقوی و پرطرفدار. ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، کلسیم و قند طبیعی. عسل علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فواید عسل طبیعی برای کودکان

‌این خوراکی مقوی که سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی، اسیدآمینه و آنزیم‌های مفید است، از خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچ نیز برخوردار است. پژوهش‌های مختلف علمی خواص عسل را تایید می‌کنند و تاکید دارند که مصرف روزانه عسل علاوه بر اینکه فواید زیادی برای بدن دارد، از بروز مشکلات مختلف نیز پیشگیری می‌کند.

خواص ثابت شده عسل از لحاظ علمی:

-کام کردن استرس و اضطراب
-کاهش یافتن چربی خون
-سلامت و شادابی پوست
-رفع یبوست
-کاهش وزن
-درمان زخم‌ها (مصرف موضعی)
-بهبود گلو درد و سرفه
-خواب بهتر و عمیق‌تر
-سلامت قلب و عروق
-تقویت حافظه
-سلامت گوارش
-تقویت سیستم ایمنی بدن.

تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل:

عسل، حاوی مقدار زیادی متیل گلیوکسال است، ترکیبی که مسئول فعالیت ضد باکتری عسل است. این ترکیب به افزایش ایمنی بدن می‌کند. ترکیب موجود در عسل تولید سیتوکین‌ها را در بدن تحریک می‌کند، پیام‌رسان‌هایی که توسط سلول‌های ایمنی بدن ترشح می‌شوند تا پاسخ‌های ایمنی را سازمان دهی کنند.

کاهش وزن با کمک عسل

ترکیب قند‌های طبیعی موجود در عسل این ماده غذایی را به یک خوراکی ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. خوراکی شیرین و در عین حال بدون ضرر که می‌تواند جایگزین شکر باشد. شما در طول روز با مصرف یک قاشق عسل همراه با یک نوشیدنی گرم می‌تواند ولع خود برای میل به شیرینی را کنترل کنید. نوشیدنی دیگری که در روند کاهش وزن میتواند بسیار موثر باشد نوشیدن آب گرم همراه با عسل است، نوشیدن این نوشیدنی در ساعات اولیه صبح، به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و راهکاری موثر در کاهش وزن است. اگر قبل از خواب هم عسل مصرف کنید، بدن شروع به سوزاندن چربی بیشتر در همان ساعات اولیه خواب می‌کند.

فواید عسل برای پوست و مو

عسل به عنوان یک ماده مرطوب کننده طبیعی شناخته می‌شود، ماده‌ای که می‌تواند لایه‌های بالایی پوست را مرطوب می‌کند. رطوبت موجود در عسل قابلیت بهبود چین و چروک‌های پوست دار دارد.

همینطور میتواند نقاط خشک و حساس پوست را تسکین دهد. جالب است بدانید که خواص آنتی اکسیدانی عسل قادر است روند پیری پوست را کند کند.

برای برخورداری از ماسک عسل با قابلیت ضد پیری می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با مقدار مساوی، شیر مخلوط کنید، این مخلوط را روی صورت خود بمالید و ۳۰ دقیقه به آن زمان بدهید. در پایان ماسک را با آب گرم شستشو دهید و پوست خود را با دستمال خشک کنید.

از سوی دیگر، پیشنهاد می‌شود از عسل برای درمان جوش و آکنه کمک گرفته شود، زیرا خاصیت ضدباکتریایی عسل باعث از بین رفتن باکتری‌های پوست می‌شود.

استفاده از ماسک عسل برای مو‌های شما نیز مفید است و درخشندگی مو‌های شما را به دنبال خواهد داشت. عسل حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین B است که باعث تقویت فولیکول مو و پرپشت شدن مو‌ها می‌شود، همچنین وجود این خاصیت از ریزش و سفیدی مو‌ها جلوگیری می‌کند.

از طرف دیگر پروتئین و مواد معدنی که در عسل وجود دارد می‌تواند به پرپشت و ضخیم شدن مو‌های نازک و شکننده کمک کند. ما به شما ماسک خانگی عسل همراه با روغن زیتون را پیشنهاد می‌کنیم که حتی می‌تواد جایگزین شامپو‌های کراتینه باشد.

فواید عسل طبیعی برای کودکان

مهم‌ترین خاصیت عسل برای کودکان تقویت سیستم ایمنی بدن آنهاست. وجود آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنول در عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک می‌کند. از سوی دیگر وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این ماده مقوی از جمله زینک، پتاسیم، فسفر، مس و اسید لاکتیک به بهبود رشد جسمی و ذهنی کودکان کمک می‌کند.

از دیگر فواید عسل این است که میتوان از آن به عنوان تغذیه سالم برای کودکان یاد کرد.

پروتئین، کالری و کربوهیدرات موجود در عسل می‌تواند میزان انرژی مورد نیاز کودکان برای جنب و جوش را تأمین کند. از سوی دیگر آهن موجود در عسل از بیماری‌های زمینه‌ای مثل کم‌خونی جلوگیری کرده و فسفر عسل باعث افزایش قدرت ذهن کودکان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار