کدام وسایل برقی با وجود خاموش بودن همچنان برق مصرف می‌کنند؟

تهران (پانا) - برخی از وسایل برقی بسیار رایج خانه‌ها می‌توانند حتی در صورت خاموش بودن نیز برق مصرف کنند. تلویزیون و شارژر و سه‌راهی و کامپیوتر با وجود خاموش بودن انرژی دریافت می‌کنند و باید کاملا سیم برق آنها را از پریز جدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام وسایل برقی با وجود خاموش بودن همچنان برق مصرف می‌کنند؟

به گزارش نمناک، جای تعجب نیست که وقتی دستگاه های الکتریکی روشن هستند، از برق استفاده می کنند. اگرچه که همه این لوازم تا زمانی که آن ها را خاموش نکنیم، هنوز از الکتریسیته استفاده می کنند. در حقیقت بیش از 10 درصد از قبص برق ما برای دستگاه هایی است که شاید خیلی وقت ها از آن ها استفاده نمی کردیم اما روشن بودند. در نتیجه ماهانه پول زیادی از قبض برق نشان دهنده میزان هدررفت انرژی است.

بنابراین، چرا دستگاه های الکترونیکی حتی در زمان خاموشی نیز انرژی مصرف می کنند؟ هنگامی که وسیله ای به پریز برق وصل شود، حداقل مقدار کمی انرژی مصرف می کند. برای بسیاری از دستگاه ها، این مقدار کم انرژی؛ قابل توجه خواهد بود. در ادامه رایج ترین لوازم خانگی را که حتی در حالت خاموشی نیز برق مصرف می کنند و همچنین راهکارهایی برای کاهش میزان ردپای محیط زیستی آنها معرفی می‌شوند. لوازم الکترونیکی که زمان خاموشی برق مصرف می کنند شامل این موارد است.

گیرنده دیجیتال تلویزیون

با وجود قابلیت ضبط تصویر دیجیتال (PVR) در برخی از تلویزیون ها و البته تمامی گیرنده های دیجیتال تلویزیون می توان به راحتی و به طور خودکار فیلم ها و تصاویر مورد علاقه تان را ضبط کنید و در زمان دلخواه به تماشای آنها بنشینید، اما این امر بدون برق امکان پذیر نیست. علاوه بر این، برای آماده شدن دریافت سیگنال از راه دور نیز نیاز به انرژی دارد.

روتر و مودم

مودم به اینترنت متصل خواهد ماند و روتر به طور مداوم سیگنال وای فای را پخش می کند، حتی وقتی هیچ دستگاهی به آن متصل نباشد.

تلویزیون

آیا تا به حال به چراغ قرمز تلویزیون حتی در زمان خاموشی توجه کرده اید؟ این فقط یک علامت است که نشان می دهد هنوز هم از انرژی استفاده می کند. بسیاری از تلویزیون های جدید دارای قابلیتی هستند که می توانند به طور خودکار توسط دستگاه های دیگر یا صدای شما روشن شوند که برای روشن شدن از طریق کنترل نیز نیاز به تامین انرژی دارد.

پخش‌کننده بلو - ری یا دی وی دی

این دستگاه ها معمولا زمان را نمایش می دهند و بنابراین همیشه برای اینکه نمایشگرهای ال ای دی خود را روشن نگه دارند، از انرژی استفاده می کنند. به علاوه این که برای دریافت سیگنال از راه دور نیز باید روشن باشند.

کامپیوتر

هنگام خاموش کردن کامیپیوتر، در واقع بسیاری از ما آن را خاموش نمی کنیم بلکه آن را در حالت آماده باش یا هایبرنت قرار می دهیم. در این زمان کامپیوتر در حالت کم مصرف نگه داشته می شود تا برنامه ها فعال بمانند و هنگام کار با آن به سرعت روشن شوند. این امر همچنین در زمانی که دکمه خاموش/ روشن آن زده نشود نیز صادق است زیرا در حالت آماده باش برای دریافت سیگنال از سوی شما است.

تلفن‌های بی‌سیم

یک تلفن بی سیم، هم باید تلفن را شارژ کند و هم ارتباط بی سیم را بین تلفن و پایه آن حفظ کند.

کنسول‌های بازی ویدئویی

در حالی که از آخرین دوره بازی شما می گذرد اما کنسول شما هنوز هم مشغول است. ویژگی هایی مانند به روز رسانی خودکار نرم افزار و خاموش نکردن کامل بازی به منظور از سرگیری سریع، به طور مداوم از انرژی به طور نهان استفاده می کند.

سیستم صوتی

اگر استریو شما ساعت داخلی دارد، به طور مداوم برای حفظ زمان از انرژی استفاده می کند.

دستگاه چاپگر

این مورد مخصوصا در مورد افرادی است که چاپگرها را در حالت آماده باش می گذارند بنابراین مجبور نیستند تا برای هرکار چاپی، دستگاه را روشن کنند. چاپگرهای فعال بی سیم نیز باید سیگنال وای فای فعال را حفظ کنند که باعث می شود انرژی بیشتری مصرف کنند.

مایکروویو

حتی زمانی که مایکروویو مشغول داغ کردن غذا نیست، اما یک زمان برای نمایش دارند که انرژی زیادی را مصرف می کند.

شارژر گوشی

قطعا این که یک کابل و یک سری شارژر را داشته باشید و به گوشی وصل کنید، کار راحت تری است اما اگر این که بعد از جدا کردن از گوشی، هنوز شارژر داخل برق باشد، به طور مداوم انرژی را می گیرد. این موضوع زمانی که گوشی کامل شارژ شده اما هنوز به برق وصل است هم اتفاق می افتد.

قهوه‌ساز

مانند دیگر دستگاه های معرفی شده، اگر دستگاه قهوه ساز تایمر و ساعت داشته باشد، ممکن است برق مصرف کند.

ساعت

علاوه بر دستگاه هایی که ساعت داخلی دارند، ساعت های زنگ دار نیز انرژی مصرف می کنند.

مسواک‌های برقی

مسواک های برقی پس از استفاده روزمره، باید دوباره شارژ شوند. هنگامی که آنها کاملا شارژ شدند در تمام مدتی که شما بیرون از خانه هستید، همچنان در برق متصل هستند و به مصرف انرژی ادامه می دهند.

چراغ خواب

این امر به ویژه در مورد چراغ خواب هایی با سنسور نور اتوماتیک بیشتر صدق می کند.

حال باید دید چگونه می توان مصرف نهان انرژی لوازم الکترونیکی را متوقف کرد؟

از پریز جدا کنید. بدیهی است که ساده ترین راه برای پیشگیری از استفاده یک دستگاه از برق، جدا کردن آن از پریز برق است. هر زمان که به آنها احتیاج داشتید به پریز برق متصل کرده و پس از اتمام کار آنها را از پریز خارج کنید. اگرچه بسیاری از اقدامات ما با استفاده از الکتریسیته و برق است اما استفاده 100 درصدی از این لوازم هنگام وصل بودن به جریان برق کار سختی است.

سه‌راهی برق

اکثر دستگاه های برقی دارای یک محافظ سه راهی هستند که دارای کلید روشن/خاموش است و باعث می شود برق همزمان چندین دستگاه قطع شود. این یک راه حل عالی برای شرایطی است که چندین دستگاه برقی که از آنها استفاده می‌کنید به آن متصل باشد. تنها صرف 10 ثانیه برای خاموش کردن محافظ سه راهی برق می تواند به معنای پیشگیری از مصرف برق برای بقیه روز باشد.

ستاره انرژی

ستاره انرژی برنامه ای از آژانس حفاظت از محیط زیست است که گواهینامه بین المللی دستگاه هایی را ارائه می دهد که دارای استانداردهای مختلف بهره وری انرژی هستند. اگرچه این بدان معنا نیست که دستگاه مورد نظر حین خاموشی از انرژی نهان استفاده نمی کند اما به این معناست که شما از لحاظ بهره وری انرژی یکی از بهترین انتخاب های ممکن را انجام داده اید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار