استاندار هرمزگان:

ساماندهی سرویس‌های مدارس / برخی از کاهنده‌های سرعت اضطراب‌زا هستند

خبرگزاری پانا: استاندار هرمزگان با اشاره به سرویس‌های حمل و نقل مدارس با عنوان «مدارس سیار» خواستار ساماندهی این وسائل حمل و نقلی شد و گفت: برخی از کاهنده‌های سرعت در سطح خیابان‌های استان، خود به عامل اضطراب‌زا تبدیل شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۸۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ابراهیم عزیزی در نشست هماهنگی شورای ترافیک هرمزگان که با محوریت بازگشایی مدارس برگزار شد، با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در باب بازگشایی مدارس، اظهار داشت: باید به یاد داشته باشیم که نگاه ناقص در حوزه‌های مختلف نارضایتی مردم را به دنبال دارد، از این رو باید به امور مربوطه از جمله مبحث بازگشایی مدارس به طور جامع و کامل نگاه داشته باشیم.

وی ادامه داد: مبحث مدیریت و جابجایی تعداد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح شهرهای استان پس از اول مهرماه از اولویت‌ها است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این امر باید مورد توجه مدیران مربوطه و فرمانداران باشد، از فرمانداران خواست در اسرع وقت نسبت به برگزاری نشست‌های ستاد مهر در شهرستان مربوطه اقدام کنند.

عزیزی تأکید کرد: ملاک ارزیابی آمار، تلفات و حوادث مرتبط با ترافیک و عبور و مرور در سطح شهرهای استان است و در این راستا شورای ترافیک باید نسبت به جمع‌آوری بانک اطلاعاتی در این راستا با ذکر آمار تلفات و دلایل در هر شهرستان اقدام کند.

وی در ادامه عنوان کرد: مدارس باید در راستای تقویت ایمنی دانش‌آموزان در مسیرهای پیرامون مدارس نسبت به اجرای طرح «مراقب مدرسه» همت کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به درخواست رئیس پلیس راهور این استان مبنی بر نصب و ایجاد کاهنده‌های سرعت، یادآور شد: برخی از سرعت‌گیرها و کاهنده‌های سرعت سطح استان غیر ایمن و غیر استاندارد است به نحوی که خود آنها به عاملی اضطراب‌آفرین تبدیل شده‌‌اند.

وی اظهار داشت: دیده می‌شود که این نمونه سازه‌ها که بعضا به دلیل غیراستاندارد بودن صدای جیغ لاستیک‌ها را بر اثر ترمزهای ناگهانی درمی‌آورد سبب ترس دانش‌آموزان در مدارس مجاور می‌شود.

عزیزی در ادامه از سرویس‌های مدارس به عنوان مدارس سیار یاد کرد و افزود: باید نسبت به ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان توجه بیشتری نشان دهیم.

وی افزود: این سرویس‌ها علاوه بر اینکه باید از کد و ظاهر و کیفیت مناسب برخودار باشند، باید تمام جوانب و شاخص‌ها را نیز رعایت کنند.

استاندار هرمزگان همچنین در بخش‌هایی از این نشست بارها تأکید کرد که اگر با طرح‌های حتی بتوانیم از صدمه دیدن حتی یک و یا چند دانش‌آموز نیز در استان طی سال تحصیلی در مسیرهای پیرامون مدارس جلوگیری کنیم، به طرق مختلف و در حد توان از طرح‌هایی که سبب افزایش ایمنی در مجاورت مدارس می‌شود حمایت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار