جشن میلاد بانوی کریمه اهل بیت در ایلام

ایلام (پانا) - جشن بزرگ و باشکوهی به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با حضور جمعیت کثیری از علاقمندان آن حضرت در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جشن میلاد بانوی کریمه اهل بیت در ایلام

همزمان با سرور و شادی در سراسر ایران جشنی باشکوه به مناسبت سالگرد ولادت حضرت معصومه(س) با حضور علی درویشی، مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام،نجفی کیا مشاور وی در امور بانوان و رشیدی مدیر شهرستان و به همت سازمان تبلیغات اسلامی که محمدعلی نجفی به عنوان مدیر کل و رئیسی معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی نیز در آن حضور داشتند برگزار شد.

در این جشن، برنامه های متنوع از جمله: مولودی خوانی، اجرای نمایش طنز و ... برگزار شد که در پایان با اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات دهه فجر و پویش های ماه مبارک رمضان نیز همراه بود.

علی درویشی، در این مراسم با بیان اینکه در دین مبین اسلام دختران و زنان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند گفت: این دختران امروز، آینده سازان و مادران آینده هستند که خود نیز در تربیت فرزندانی سالم برای جامعه مؤثر خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: امروز دختران نوجوان با سن کم توانسته اند برنامه ای جذاب اجرا کنند که تمام عوامل آن فقط دختر بودند و این مایه افتخار یک کشور است که دخترانش بتوانند پا به پای دیگران بهترین برنامه ها را اجرا کنند و لحظات شادی را در ذهن و خاطر مردم ثبت کرده و رقم زنند.

در ادامه منوچهر رئیسی، با بیان این که اجرا کنندگان و بانیان جشن خیلی خوب وظایف خود را انجام داده و توانستند به اهداف مورد نظر برنامه برسند، این گونه مراسمات را بسیار ارزشی دانست و تاکید کرد: این روز فرصت بسیار مناسبی برای بررسی و اصلاح جایگاه و امکانات و همچنین تقویت و شکوفایی استعداد دختران در جامعه است و باید در این گونه برنامه ها مقام معنوی دختران توانمند و هنرمند را ارج نهاد و مورد تقدیر قرار داد.

خاطرنشان می شود سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم ایرانی با عنوان روز «دختر» نامگذاری شده است، نامگذاری این روز ظاهری دارد و باطنی که باطنش در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان است.

خبرنگاران: پریسا پورابراهیم و نگار پیری نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار