‌مسئولان از طریق یونسکو، مناظرات رضوی را در جهان فرهنگ‌سازی کنند

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت شایسته است مسئولان، گفت‌وگو و مناظرات رضوی را از طریق سازمان یونسکو در جهان فرهنگ‌سازی کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
‌مسئولان از طریق یونسکو، مناظرات رضوی را در جهان فرهنگ‌سازی کنند

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی به اهمیت ترویج گفتگو در جامعه پرداخت و گفت: هدف از برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی تبیین اوصاف ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) است که در هیچ معیاری قابل سنجش نیستند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) سرشار از علوم مختلف هستند، گفت: این در حالی است که ائمه معصومین(ع) تحت تعلیم مدرسه و دانشگاهی نبوده و هرچه می دانستند از قدرت خداوند متعال بوده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به احادیث امام صادق(ع) گفت: عقل انسان ار معلومات ائمه معصومین(ع) در حیران است.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود از گردآوری اوصاف ائمه معصومین(ع) خبر داد و گفت: پیامبر اسلام در مناظره با اعراب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را در دوران خردسال به گفتگو با آنها می فرستاد و با این کار قدرت خداوند متعال را نشان داده و آنها را به دین مبین اسلام متمایل می کرد.

عاملی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان و یهودیان با کتاب آسمانی خودشان گفتگو می کرد، گفت: پیامبر اکرم(ص) با این کار خود بسیاری از اهل کتاب را به دین مبین اسلام فراخواند.

وی با بیان اینکه امروز با وجود پیشرفت علم و دانش و بصیرت و آگاهی شایسته نیست اوصاف امام رضا(ع) مستور بماند، گفت: اهمیت ترویج مناظرات رضوی به عنوان یکی از اوصاف بارز امام رضا(ع) تضارب آراء در جامعه است.

این مبلغ اسلامی به هدف خلقت اشاره کرد و گفت: انسان آمده است تا ضمن مطالعه و کسب علم و دانش، سخن نیز بگوید.

امام جمعه اردبیل عناد وهابیت را متذکر شد و گفت: امروز دنیا شدیدا به مناظره نیازمند است.

عاملی با بیان اینکه انسان عیب خود را نمی بیند، گفت: مناطرات و گفتگو بهترین راه کشف و رفع عیوب برای انسان ها است.

وی خواستار برگزاری گفتگو و مناظره بین ادیان شد و گفت: لازم است فرهنگ گفتگو و مناظرات رضوی تدوین و به یونسکو ارسال شود تا این فرهنگ در جهان نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی سخنان خود به آداب گفتگو و مناظره اشاره کرد و گفت: عداوت، کینه و مقاومت در برابر حق جایی در مناظره ندارد چراکه حق مقدم بر همه چیز است.

عاملی از مسئولان خواست تا با رفع کرونا همایش سال آینده با شکوه و جلال گذشته و با حضور نمایندگان ادیان مختلف و عموم مردم برگزار شود.

وی خواستار صدور فرهنگ رضوی به کشورهای همسایه شد و گفت: امیدوارم روزی شاهد برگزاری جشنواره رضوی به ویژه جشنواره های علمی و پژوهشی با محوریت گفتگو و مناظره در کشورهای همسایه و جوامع اسلامی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار