راهبردهای جدید آموزش و پرورش در تقویت هنرستان‌های علوم و فنون دریایی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش راهبردهای جدید آموزش و پرورش را درتقویت و توسعه هنرستان‌های علوم و فنون دریایی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
راهبردهای جدید آموزش و پرورش در تقویت هنرستان‌های علوم و فنون دریایی

باحضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش و نماینده سازمان بنادر و دریانوردی، جلسه مشترکی به منظور ارتقای کیفیت آموزش در هنرستان های دریایی و بررسی راههای توسعه و رتبه بندی هنرستانهای دریایی در سالن جلسات ساختمان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

دور جدید همکاری وزارت آموزش و پروش ،نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ا وسازمان بنادر ودریانوردی به منظور تقویت وتوسعه برنامه ها و فعالیت های کیفیت بخشی هنرستان‌های علوم و فنون دریایی بامشارکت نهادهای حاکمیتی گسترش می یابد.

در این جلسه معاون آموزش متوسطه وزیر، ضمن تشریح رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پروش و اهمیت این موضوع، بر ادامه فعالیت ها و همکاری با نهادهای حاکمیتی تاکید کرد.

وی افزود: سه ضلع مهم در مثلث تحقق اهداف سند تحول در بخش آموزش های دریایی؛ آموزش و پرورش، سازمان بنادر و دریانوردی و نهاد های تخصصی بهره بردار (نداجا) هستند.

محمد مهدی کاظمی ضمن بیان سطح کیفی آموزش های دریایی پایه بر توسعه کمی در این بخش تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر با تاکید بر حفظ روابط موجود در گذشته، به ضرورت برگزاری جلسات تخصصی برای افزایش سطح تعاملات، عقد تفاهم نامه مشترک فیما بین نداجا، سازمان بنادر و وزارت آموزش و پرورش نکاتی را بیان کرد.

در ادامه جلسه ناخدایکم داداش زاده، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش ضمن تشریح اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و پژوهش، بر پیگیری روابط سازمانی گذشته تاکید نمودند. ایشان در ادامه بر عزم جدی نداجا در ادامه همکاری که حاصل تجربیات گذشته و باور قلبی امیر فرماندهی نداجا در این حوزه است، اشاره نمودند. انجام دوره های مهارت آموزی برای هنرآموزان، تاسیس هنرستانهای علوم وفنون دریایی وابسته، مشارکت درانجام مسابقات علمی و مهارتی، جذب واستخدام هنرجویان هنرستان ها در نیروی دریایی ،کمک و همکاری در رتبه بندی هنرستان‌های دریایی و توسعه شبیه سازها از جمله موارد همکاری گذشته نداجا با وزارت آموزش و پرورش بوده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نداجا ضمن تمایل به احیاء همکاری های گذشته، ظرفیت های موجود را برای حوزه های جدید همکاری مهم دانستند. در ادامه جلسه نیز کاپیتان نقابی از سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از اقدامات گذشته و همکاری های صورت گرفته در هنرستان های دریایی ارائه نمودند. نماینده سازمان بنادر و دریانوردی کشور ضمن قول مساعدت درخصوص کمک به استانداردسازی و برنامه ریزی برای بازدیدهای دوره ای مطابق ضوابط مراکز آموزش دریایی از هنرستان ها بر عزم این سازمان بر ارائه گواهی های دریایی معتبر شایستگی بر طبق کنوانسیون های دریایی به هنرجویان رشته های ناوبری و مکانیک موتورهای دریایی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار