مجمع بنیاد هنری امام رضا(ع) دو هفته دیگر برگزار می‌شود

بانک‌ اطلاعاتی رضوی راه اندازی می‌شود/ بودجه ۱۰ میلیاردی بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا کفاف فعالیت برنامه‌های این نهاد را نمی‌دهد/ سازمان سینمایی ما را برای ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) کمک می‌کند

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به بودجه این نهاد گفت در سال ۹۶ بودجه ما ۷میلیارد بوده و امروز پس از گذشت پنج سال این بودجه به عدد ۱۰میلیارد رسیده است، از این رو تلاش شده است که با صرفه‌جویی نهایت بهره‌وری انجام شود اما این بودجه حتی کفاف ساخت یک فیلم سینمایی را نیز نمی‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مجمع بنیاد هنری امام رضا(ع) دو هفته دیگر برگزار می‌شود

ظهر امروز نشست خبری برنامه‌های بنیاد هنری امام رضا(ع) در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در بخشی از این نشست علیرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به چگونگی شکل‌کیری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری با محتواهای امام رضا(ع) در سراسر کشور و دنیا است، البته هدف این است که هر استان برنامه خاصی را در پیش بگیرد تا از این رو از موازی کاری هم فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: همکاری نزدیکی بین بنیاد و آستان قدس رضوی وجود دارد، از این رو برنامه میلاد امام مهربانی در کتابخانه مرکزی حرم‌ برگزار خواهد شد و مسئولین داخلی و عتبه سایر کشورها نیز حضور خواهند داشت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تاکید کرد: در دو سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا از برگزاری حضوری برنامه‌های دهه کرامت منع بودیم و بسیاری از برنامه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شد، البته تولیدات مختلف در رده‌های مختلف را حمایت کرده و خواهیم کرد.

برازش با یاد کردن از سعید تشکری از نویسندگان رضوی، یادآور شد: با کمک استان‌ها و نهادهای مختلف برنامه‌های زیادی برای ترویج فرهنگ رضوی داریم، برای نمونه شاعران ولایی که در تمامی استان‌ها هستند دعوت کردیم اشعار خود را که در مدح امام رضا(ع) سرودند برای ما بخوانند، همچنین برنامه‌های موسیقیایی که در حال تولید است را ضبظ کردیم که تا به امروز ۴۰برداشت ضبط شده است.

وی افزود: در بخش بین‌الملل نیز شاعران افغان که شعرهایی را سروده بودند برداشت‌های از آنها در مشهد مقدس ضبظ شده است، فضای مجازی یکی از اولویت‌های ما در چند سال گذشته بوده است، پیش از کرونا کار تولیدات فرهنگی ما شروع شد و خوشبختانه بیش از ۱۵۰هزار بازدید روزانه از محتواهای ما در فضای مجازی رقم‌ می‌خورد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در مورد اکران‌های شهری نیز بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از تولیدات بنیاد در تابلوهای تبلیغاتی شهرداری‌ها در حال استفاده است، صدا و سیما نیز از محتواهای ما برنامه‌هایی را تولید و در مورد امام رضا(ع) برنامه‌های خوبی را پخش می‌کنند.

برازش از آغاز به کار بانک جامع اطلاعاتی رضوی خبر داد و گفت: یک بانک‌ اطلاعاتی جامع در همه حوزه‌ها در حال آماده‌سازی است و امیدواریم در هفته آینده ‌نمایه اولیه آن را رونمایی و ‌در آینده بتوانیم کلیه محتواهای تولید شده در مورد امامرضا(ع) را در اختیار مخاطبان بگذاریم.

به گفته وی تلاش بنیاد امام رضا(ع) بر این‌است که با نهایت صرفه‌جویی بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه برنامه کاروان مهربانی پس از دو سال مجددا از سر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: از فردا به دیدار پیشکسوتان حوزه‌های فرهنگی هنری خواهیم رفت و ‌از تولیدات‌شان حمایت خواهیم کرد.

وی با گلایه از بودجه بنیاد ابراز کرد: در سال ۹۶ بودجه ما ۷میلیارد بوده و امروز پس از گذشت پنج سال این بودجه به عدد ۱۰میلیارد رسیده است، از این رو تلاش ما براین بوده است که با صرفه‌جویی نهایت بهره‌وری را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار