مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خبر داد:

۲۵۰مدرسه عشایری در استان فعال هستند

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی بیان کرد ۲۵۰ مدرسه عشایری با ۶۵۰۰ دانش‌آموز در استان فعال است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۵۰مدرسه عشایری در استان فعال هستند

ابوالقاسم اکبری در شورای اداری استان خراسان شمالی که با حضور وزیر آموزش و پرورش امروز، در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در حالِ حاضر ۲۵۰ مدرسه عشایری با ۶۵۰۰ دانش آموز در استان فعال است، اظهار کرد: در سطح استان ۲۰۳۸ آموزشگاه و ۱۸۶ هزار دانش آموز و ۲۰ هزار نوآموز و پیش دبستانی در حال تحصیل هستند. همچنین ۱۰۸ مدرسه سیار عشایری و ۸ مدرسه با یک معلم و دانش آموز در سطح استان فعال است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: بزرگترین اقدام در شرایط بعد از کرونا اقدام انقلابی رئیس جمهور در خصوص بازگشایی مدارس بود، زیرا شرایط غیرحضوری آسیب های بسیار زیادی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد که برای تسهیل و جبران یادگیری طرح معلمین جهادگر با همکاری سپاه و طرح خادم یاران رضوی با همکاری آستان قدس رضوی شکل گرفت.

اکبری ادامه داد : ۱۰۹ مدرسه استان با کمتر از ۵ دانش آموز فعالیت دارند که در این راستا ۱۶۸ مدرسه کانکسی با ۴۱۰ کلاس درس در استان وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در بجنورد اذعان کرد: در حال حاضر ۱۹۴ مدرسه دو نوبته در بجنورد فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار