قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا به مناسبت روز ملی اهدای عضو مطرح کرد:

رضایت خانواده برای اهدای عضو ضروری است

تهران (پانا) - قائم مقام واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه شهید بهشتی در گزارش خود به مناسبت روز ملی اهدای عضو اظهار داشت که کارت اهدای عضو الزام قانونی ندارد و رضایت خانواده ضروری است اما در شرایط سخت تصمیم‌گیری، می‌تواند تصمیم فرد مرگ مغزی شده را مشخص کند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رضایت خانواده برای اهدای عضو ضروری است

فریبا قربانی قائـم مـقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت گرامیداشت روز ملی اهدای عضو در صحن شورا حاضر شد و گزارش خود را به شرح زیر ارائه کرد:

او ضمن تسلیت حادثه آبادان گفت: به همه مردم ایران تسلیت می گویم چون آبادان را بخشی از ایران می دانم.

قربانی با اشاره به جمله ای از قول امام راحل و مقام معظم رهبری (ما می خواهیم اگر خانواده ای بیمار دارد، جز رنج بیمار داری رنج دیگری نداشته باشد) گفت: این جمله بسیار آرامش بخش است و آرزومندم که این جمله محقق شود. این جمله با موضوع اهدای عضو و مرگ مغزی مرتبط است.

همچنین با اشاره به پخش برنامه ای در ماه رمضان در تلویزیون اظهار کرد: این برنامه باعث شد آمار رضایت خانواده ها برای اهدای عضو افت شدیدی داشته باشد و با اینکه تلاش ها چند برابر شد اهدای ارگان ها به یک چهارم رسید.

قربانی در ادامه با ذکر اینکه صدور کارت اهدای عضو تلاشی است که افراد آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند، خاطرنشان کرد: اعضای شورا می توانند با دریافت کارت اهدای عضو این شرایط را فراهم کنند که مردم نیز نسبت به دریافت کارت اقدام کنند. کارت اهدای عضو الزام قانونی ندارد و رضایت خانواده ضروری است اما در شرایط سخت تصمیم گیری، می تواند تصمیم فرد مرگ مغزی شده را مشخص کند.

گفتنی است که این کارت به علیرضا نادعلی سخنگوی شورا تقدیم شد.

در ادامه قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه در بسیاری از موارد افراد دچار مرگ مغزی از اقشار ضعیف جامعه هستند، تصریح کرد: اهدای عضو بدون هیچگونه چشم‌داشت مادی و معنوی انجام می شود اما تمایل داریم که از این خانواده ها حمایت شود. سازمان بهشت زهرا(س) همواره کارگشا بوده و همکاری لازم را داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار