آغاز طرح سنجش اولی‌ها از اول تیرماه 1401 در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از آغاز طرح سنجش اولی‌ها از اول تیرماه 1401در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح سنجش اولی‌ها از اول تیرماه 1401 در اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه جامعه هدف بدو ورود به دبستان کلیه متولدین 94.07.02 الی 95.07.01 هستند، اظهار کرد: حداقل 60 درصد از نوآموزان پیش دبستانی مناطق تحت پوشش سنجش پیش دبستانی متولدین 95.07.02 الی 96.07.01 می باشد.

وی افزود: طرح سنجش بدو ورود در 13 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سنجش نوآموزان عشایر در ماه‌های مهر و آبان به انجام خواهد رسید، خاطر نشان کرد: جهش در پایه های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم نیز پس از صدور کارنامه نوبت دوم از اول تا پایان تیر ماه انجام می شود.

محمد شفایی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز با اشاره به رتبه عالی اردبیل در اجرای طرح سنجش گفت: 24 هزار و 781 نفر نوآموز در سال 1400 مورد سنجش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اهداف طرح سنجش اظهار کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها و ..... از جمله این اهداف هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همچنین با اشاره به اجرای طرح سنجش در سال 1401 بیان کرد: ساعات کاری پایگاه ها با رعایت فاصله اجتماعی شیفت صبح از ساعت 13-8 و شیفت بعد از ظهر از ساعت 19-14 با حداکثر پذیرش 36 نفر در پایگاه الف و 24 نفر در پایگاه های ب خواهد بود.

وحید خدابنده، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان با تاکید بر اینکه در اجرای طرح سنجش تفاوت‌های فردی دانش آموزان مد نظر قرار گیرد، گفت: استفاده از افراد متخصص در این طرح الزامی است.

وی ادامه داد: باید زمینه آگاهی والدین برای پذیرش نتیجه سنجش فرزندانشان فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار