ایران چقدر کالا از عراق وارد می‌کند؟

تهران (پانا) - رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت پیش از این واردات از عراق حدود 400 میلیون دلار بود اما واردات کالاهای اساسی از عراق افزایش یافت و به حدود یک و نیم میلیارد دلار رسید.

کد مطلب: ۱۲۸۲۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ایران چقدر کالا از عراق وارد می‌کند؟

به گزارش اتاق مشترک ایران و عراق، یحیی آل اسحاق درباره آخرین وضعیت تجارت ایران و عراق، اظهار داشت: وضعیت تجارت ایران با عراق با رفع موانعی مانند کرونا نسبت به قبل بهتر شده است و اگرچه مساله انتخابات در کشور عراق هنوز سامان کامل نیافته است اما به طور کلی روابط اقتصادی و تجاری ما با این کشور بهتر شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه در حوزه برق و انرژی تقریبا توافقات خوبی داشته‌ایم اظهار داشت: در رابطه با طلب‌هایی که در این زمینه از کشور عراق داریم، توافقاتی انجام شد و وضع عمل به تعهدات شرکت‌های عراقی با پیمانکاران ما بهتر شده است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه سال گذشته صادرات ایران به عراق به ارزش 9 میلیارد دلار بود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز رشد نسبتا خوبی در صادرات به عراق داشته‌ایم اما باید منتظر اعلام آمار گمرک بود تا اعداد و ارقام دقیق‌تری در این رابطه منتشر شود.

وی اظهار داشت: سفیر جدید ما در عراق نیز ارتباطات خوبی با مسئولان کشور عراق دارد و به نظر می‌رسد فضای خوبی را در آتیه روابط سیاسی - اقتصادی داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق بیان داشت: بعد از مساله کرونا مقدمات شروع برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور عراق آغاز شد و رفت و آمد هیات‌های تجاری نیز انجام می‌شود، بنابراین در مجموع امیدوارم امسال وضع ما نسبت به سال قبل در حوزه روابط تجاری بهتر باشد.

وی با اشاره به اینکه واردات ما از عراق نیز افزایش یافته است، گفت: واردات ما از عراق حدود 400 میلیون دلار بود که با توجه به اینکه بخشی از کالاهای مورد نیازمان را از طریق منابعی که در عراق بود، تامین کردیم در نتیجه واردات کالاهای اساسی ما از عراق افزایش یافت و به حدود یک و نیم میلیارد دلار رسید.

آل اسحاق افزود: در زمینه گردشگری و زیارت هم وضعیت در حال بهتر شدن است و مذاکراتی نیز برای برداشته شدن ویزا انجام شده است که با این شرایط پیش‌بینی می‌شود زوار بیشتری نسبت به سال‌های قبل در مراسم اربعین حضور یابند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق بیان داشت: در مجموع روابط تجاری ما با عراق از شرایط خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود که صادرات ایران به عراق در سال جاری به بالای 9 میلیارد دلار برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار