ونزوئلا خواستار استفاده از تجربیات ایران در حوزه ساخت واکسن شد

تهران (پانا) - در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با معاون وزیر بهداشت ونزوئلا در حاشیه اجلاس جهانی بهداشت، طرف ونزوئلایی خواستار استفاده از تجربیات ایران در حوزه ساخت واکسن شد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ونزوئلا خواستار استفاده از تجربیات ایران در حوزه ساخت واکسن شد

به گزارش وبدا در این دیدار بهرام عین اللهی، ضمن ابراز خرسندی از دیداربا دکتر بولو، معاون وزیر بهداشت ونزوئلا اعلام داشت که نزدیکی خاصی بین مردم عدالتخواه و انقلابی ونزوئلا و ایران وجود دارد.

وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت همکاری در حوزه‌های سلامت با کشور ونزوئلا اعلام کرد و گفت: با توجه به حوزه‌های مختلف همکاری بین ایران و ونزوئلا باید کارگروهی بین ایران و ونزوئلا شکل گیرد و پس از انجام توافقات اولیه، تصمیمات لازم توسط مقامات ارشد دو وزارت اتخاذ و عملیاتی شود.

معاون وزیر بهداشت ونزوئلا نیز قدردانی رییس جمهور ونزوئلا از اهدا سرنگ و واکسن به آن کشور را اعلام کرد و ضمن اشاره به دیدار وزیر بهداشت ونزوئلا با سفیر ایران در کاراکاس، گفت: وزیر بهداشت ونزوئلا خواستار همکاری وزارت خانه های بهداشت دو کشور در حوزه های مختلف سلامت است.

دکتر بولو مهم ترین اولویت های همکاری با وزرات بهداشت ایران را در زمینه‌های داروسازی، تامین مواد اولیه دارویی، سرمایه گذاری ایران در حوزه داروسازی و تجهیزات پزشکی ونزوئلا اعلام کرد و افزود: ونزوئلا خواستار استفاده از تجربیات ایران در حوزه تولید واکسن به عنوان یکی از نیازهای فوری این کشور است.

معاون وزیر بهداشت ونزوئلا همچنین خواستار همکاری های دانشگاهی نظیر تبادل استاد و دانشجو وهمکاری در زمینه پزشکی هسته‌ای و اعزام دانشمندان ایرانی برای درمان بیماری لوسمی به ونزوئلا شد و بیان کرد: با توجه به تحریم بودن کانال‌های مالی دو کشور باید راه‌هایی نظیر تهاتر را برای نقل و انتقالات مالی برای انجام همکاری و معاملات، جایگزین کنیم.

در پایان این دیدار دکتر نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیر کل امور بین الملل و مدیر بین الملل وزارت بهداشت ونزوئلا به عنوان نمایندگان کارگروه همکاری‌های دو کشوردر حوزه سلامت معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار