حسینی:

دولت مردمی، اصلاح توزیع یارانه‌ها را به نفع مردم و اقتصاد کشور می‌داند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهوری و مجموعه مدیران دولت در صحنه خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم حضور فعال دارند، گفت دولت مردمی، اصلاح توزیع یارانه‌ها را به نفع مردم و اقتصاد کشور می‌داند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دولت مردمی، اصلاح توزیع یارانه‌ها را به نفع مردم و اقتصاد کشور می‌داند

سید محمد حسینی روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سوم خرداد به معنای واقعی کلمه یوم الله است، افزود: سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و در این روز تاریخی جوانان این سرزمین با روحیه مقاومت و اخلاص توانستند دشمن را با ذلت و خواری از خاک ایران بیرون برانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از آزاد سازی خرمشهر، لازم است ابعاد مختلف آنرا یادآوری و در سطح جامعه به ویژه در میان جوانان منتشر کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس که در آن ایام با ایثار و جانفشانی از تمامیت ارضی ایران عزیز دفاع کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان در اشغال دشمن بماند امروز هم در عرصه‌های مختلف وظیفه و تکلیف خود را در راستای خدمت به مردم انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ و روحیه ایثار و مقاومت در جامعه، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در این زمینه از وظیفه سنگینی برخوردار هستند تا این فرهنگ مقدس و متعالی را با ابزار هنر و رسانه در جامعه و بین جوانان معرفی کننند و بی تردید اگر ملتی از چنین روحیه ای برخوردار نباشد حیات در آن معنایی ندارد. ضمن اینکه نباید مرور زمان باعث شود این روحیه و فرهنگ فراموش شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به خاطراتی از دوران عملیات آزاد سازی آبادان و خرمشهر گفت: رزمندگان اسلام در آن دوران با پشتوانه روحیه و دلگرمی سردارانی چون شهید سلیمانی توانستند سنگر به سنگر کیلومترها متر مربع از خاک کشورمان که در اشغال صدامیان بود را فتح و دشمن را عقب برانند.

حسینی ادامه داد: کاری که جوانان در آن مقطع انجام دادند با معادلات عادی و مادی امکان‌پذیر نبود و صدام به قدری آن را ناممکن می‌دانست که گفته بود اگر خرمشهر آزاد شود کلید بصره را تحویل می‌دهد اما فرمان امام راحل و رشادت رزمندگان اسلام تمام معادلات را تغییر داد و در نهایت دژ به ظاهر تسخیر ناپذیر، فتح شد.

وی گفت: امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این برگرفته از آیات الهی است که اگر در راه خدا جهاد و بردباری شود خداوند نیز نصرت و یاری خود را نازل می کند. در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقاطع مختلف شاهد امدادهای الهی بودیم و این نشان می‌دهد که اگر مرد میدان باشیم و با تمام توان تلاش کنیم نصرت الهی نیز شامل حال ما خواهد شد.

باید در زمینه مقابله با جنگ رسانه‌ای و نرم دشمن تلاش‌های مضاعفی در کشور انجام شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به شخصیت سردار سلیمانی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی فراتر از یک چهره نظامی، به حوزه فرهنگ، رسانه و هنر کاملا اشراف داشته و اهمیت آنرا به خوبی درک می‌کردند و با کمک‌های ایشان اقدامات ماندگار و موثری در عرصه رسانه ای در سطح منطقه انجام گرفت که در اصلاح نگاه ملت‌های منطقه نسبت به ایران تاثیر زیادی داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: باید در زمینه مقابله با جنگ رسانه‌ای و نرم دشمن تلاش‌های مضاعفی در کشور انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه جهاد تبیین گفت: متاسفانه در حوزه فضای مجازی به‌رغم اقدامات ارزشمندی که انجام شده، هنوز کمبودهایی داریم و دشمنان با استفاده از این خلاء، بعضا فضای جامعه را به گونه نادرستی ترسیم می‌کنند اما همواره مردم، در صحنه‌های حساس نقشه‌های آنان را خنثی کرده‌اند با این وجود ضرورت دارد ضعف‌های موجود در این زمینه اصلاح شده تا بدخواهان و دشمنان ملت ایران نتوانند القائات خود را تحمیل کنند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهوری و مجموعه مدیران دولت در صحنه خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم حضور فعال دارند، اظهار کرد: امروز پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس کنار جوانان، با همان روحیه مشغول خدمت به مردم هستند و دولت در همه عرصه‌ها در کنار و غمخوار مردم است و خدمت‌رسانی به مردم را برای خود افتخار می‌داند.

حسینی افزود: متاسفانه کمبودها و کاستی‌های فراوانی از گذشته در سراسر کشور وجود دارد که دولت با جدیت مصمم است بی‌اعتنایی‌ها و کم توجهی‌های انجام شده را جبران کند.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه رئیس‌جمهوری در رسیدگی میدانی به مشکلات و گفت و گوی بی واسطه با مردم، گفت: رئیس جمهور در سفر به استان آذربایجان غربی تاکید داشتند که غیر از ارومیه در سایر شهرستان‌های استان از جمله مهاباد نیز حضور داشته و از نزدیک و در گفت‌و‌گو با مردم مسایل و مشکلات آن شهرها را مورد بررسی قرار دهد و در این زمینه به‌رغم شرایط نامساعد جوی برای پرواز بالگرد، با تاکید آیت‌الله رئیسی این امکان فراهم شد.

حسینی اقدام دولت در اصلاح و مردمی‌سازی یارانه‌ها را به نفع مردم و اقشار ضعیف جامعه دانست و گفت: در دوران تبلیغات ریاست جمهوری همه نامزدها بدون استثنا بر ضرورت حذف ارز ترجیحی و اشتباه بودن تصمیم اتخاذ شده در اختصاص آن تاکید داشتند. امروز دولت مردمی به‌رغم توصیه‌های برخی که اعلام می‌کنند بهتر است دولت این‌کار را در دوره دوم ریاست جمهوری انجام دهد اما از آنجایی که دولت مردمی آن را به نفع مردم و اقتصاد کشور می‌داند با همه توان در مسیر اجرای آن قرار گرفته است لذا ضرورت دارد همه به اجرای کامل و درست این تصمیم بزرگ کمک کنند.

سفر رئیس جمهور با کشورهای همسایه آثار و برکات فراوانی داشته است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره با رویکرد دولت در عرصه سیاست خارجی دولت گفت: سیاست خارجی کشور در دوره گذشته فقط به ارتباط با غرب منحصر شده بود اما امروز تعامل و همکاری نزدیک با همسایگان در اولویت سیاست خارجی دولت قرار گرفته است اما عده‌ای تلاش می‌کنند اهمیت آن نادیده گرفته شود. سفر رئیس جمهور با کشورهای همسایه آثار و برکات فراوانی داشته است که می‌توان به بهبود روابط با تاجیکستان، عضویت در سازمان شانگهای، قرارداد سواپ گازی سه جانبه و رفع مشکل ترانزیت اشاره کرد.

حسینی گفت: در کنار تلاش خستگی ناپذیر رئیس جمهور، لازم است وزراء، معاونین و مدیران دستگاه‌ها در سطوح مختلف فعالانه وارد عمل شوند. اینکه گفته می‌شود رئیس جمهور مرد میدان است تعبیر کاملا درستی است و با جدیت از همه فرصت‌های در عرصه داخلی و خارجی برای بهبود وضعیت کشور و مردم استفاده می‌کند و با پیگیری‌ها و تماس‌های متعدد ایشان با روسای جمهور مختلف و فعال شدن وزارتخانه‌های مربوطه توانستیم کرونا را مدیریت و تا حدود زیادی مهار کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید حسن صیاد خدایی گفت: بی تردید راه شهید خدایی‌ها با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و پرچمی که این شهید همواره برافراشته خواهد ماند و توسل دشمنان به این اقدامات کور نشان می دهد که ملت ایران پویا و در مسیر تعالی است.

در این مراسم با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور از ایثارگران، جانبازان و آزادگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار