نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در گردهمایی روسای ادارات روابط عمومی آموزش‌ و پرورش:

روابط عمومی‌ها واقعیت‌های درون سازمان و انتظارات مخاطبان را به مدیران منتقل کنند

تهران (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در گردهمایی روسای ادارات اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستادی و استانی آموزش‌ و پرورش سراسر کشور گفت روابط عمومی‌ها واقعیت‌های درون سازمان و انتظارات مخاطبان را به مدیران منتقل کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی‌ها واقعیت‌های درون سازمان و انتظارات مخاطبان را به مدیران منتقل کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در گردهمایی روسای ادارات اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستادی و استانی آموزش‌وپرورش سراسر کشور، ضمن خیرمقدم به روابط عمومی‌های آموزش‌وپرورش، گفت: قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در روابط عمومی‌ها وجود دارد، می‌تواند فعالیت‌ها و برنامه‌های آن اداره را به مردم معرفی کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را انجام دهند و مدیری که واقعیت‌ها را به مدیرکل برساند و بر همین اساس باید ظرفیت و کشش در مدیران وجود داشته باشد تا به حرف‌ها اعتماد شود و بهترین، صادق‌ترین و معتمدترین افراد برای روابط عمومی انتخاب شوند.

امام‌جمعه تبریز گفت: مواجه خردمندانه و مصون‌سازی دانش آموزان نیاز به آموزش سواد رسانه‌ای دارد، سواد رسانه‌ای خودبه‌خود در افراد به وجود نمی‌آید و این کار با سیستم آموزشی منسجم امکان‌پذیر است، بنابراین توجه به برنامه درسی و سواد رسانه‌ای ضروری است.

حجت‌الاسلام آل‌‌هاشم در ادامه یادآور شد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان در هفته بزرگداشت مقام معلم؛ برخی مطالب اضافی در کتاب‌های درسی شناسایی شود و از آموزش‌ها حذف شود.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی سواد از نگاه یونسکو گفت: سواد ارتباطی و رسانه‌ای برای فعالان روابط عمومی از این موارد است. سواد رسانه‌ای و ارتباطی؛ توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای را در افراد ارتقاء می‌دهد تا افراد رسانه معتبر و غیرمعتبر را بشناسند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند با استفاده از فرصت شبکه شاد که در ایام کرونا به وجود آمد و دیگر شبکه‌های اجتماعی، گام‌های بزرگی برای ارتقا این سواد در دانش آموزان بردارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: روابط عمومی دانش‌بنیان نیاز به مدیر دانش‌محور و متخصص دارد که بر اساس فناوری پیشرفته کار می‌کند و توانایی آموزش با استفاده از دانش را دارد و این مهم نیاز به‌پیش شرط‌هایی دارد، مانند اینکه الگوهای روابط عمومی توسعه بخش تغییر کند. متأسفانه در کشور ما روابط عمومی بیشتر بر مبنای تبلیغات است و از اصول بنیادی روابط عمومی برای توسعه‌سازمانی و ملی به دور است و این کار علمی نیست.

آل هاشم تصریح کرد: رویکرد روابط عمومی باید علمی باشد، زیرا بزرگ‌ترین آسیب که هم‌اکنون از آن رنج‌برده می‌شود، به‌کارگیری افراد غیرمتخصص از مدیریت تا کارشناسان در حوزه روابط عمومی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: نمی‌توانیم با منابع علمی غیرمعتبر تبدیل به روابط عمومی دانش‌بنیان شویم، پژوهش و تحقیق در کنار به‌کارگیری نخبه‌های ارتباطی لازم و ضروری است.

وی در ادامه پژوهش محوری در حوزه پژوهش‌های فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را خواستار شد و افزود: هزینه‌های پژوهشی روابط عمومی‌ها از سوی سازمان‌ها تأمین شود و مسائل ارتباطی سازمان حل شود. همچنین روابط عمومی‌ها باید به پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی مجهز شوند و در برنامه‌ریزی‌های سنواتی بودجه‌هایی برای تجهیز روابط عمومی‌ها در نظر گرفته شود.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه حل مسائل ارتباطی و رسانه‌ای سازمان از طریق نوآوری و خلاقیت و ایده‌های تازه باید انجام شود، اظهار کرد: در سازمان‌های دانش‌بنیان کار براساس دانش است و شناسایی دانش و به‌کارگیری آن از تجربه هم مهم‌تر است.

وی با اشاره به طرح شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: موضوع دانش‌بنیان، فرصتی برای علمی کردن روابط عمومی‌ها است تا تولید محتوا با رویکرد دانش‌بنیان در روابط عمومی گسترش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار