فرماندار نیشابور:

در طرح مسکن ملی 27 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند

ستاد دائمی روز ملی عطار و خیام در نیشابور تشکیل می‌شود

نیشابور (پانا) - فرماندار نیشابور خبر داد در طرح مسکن ملی 27 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، 9 هزار پرونده تایید شده است. 4 هزار و 485 هزار واحد، تامین زمین شده و برای افراد باقی مانده باید زمین مورد نیاز تهیه شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
در طرح مسکن ملی 27 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند

ابوطالب جوان، در جمع خبرنگاران نیشابور، گفت: در اعتبارات سال 1400 سرجمع مبالغی که به شهرستان نیشابور تخصیص داده شده است، 116 میلیارد و 861 میلیون تومان بوده که 90 میلیارد ریال به میزان 61 درصد تحقق یافته و از این میزان 195 پروژه در سطح شهرستان اجرایی شده است.

جوان ادامه داد: 760 میلیارد تومان بابت ترمیم بازار سرپوشیده از اعتارات اختصتص یافته از سفر ریاست جمهوری و 9 میلیارد تومان بابت مسقف شدن سایت موزه شادیاخ اعتبار جذب شده است.

وی افزود: در طرح مسکن ملی 27 هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 9 هزار پرونده تایید شده است. 4 هزار و 485 هزار واحد، تامین زمین شده و برای افراد باقی مانده باید زمین مورد نیاز تهیه شود. در مرحله اول 675 واحد تایید شده که 200 واحد در حال ساخت است و 475 واحد تشکیل پرونده شده است. در مرحله دوم نیز 2 هزار نفر در حال واریز وجه هستند.

جوان بیان کرد: در شهرستان نیشابور 68 واحد سازمانی وجود دارد که 42 واحد در شهرستان نیشابور، 8 واحد در شهر عشق آباد، 8 واحد در شهر چکنه و گلبو و فدیشه هر کدام 5 واحد وجود دارد.

پس از تغییر مدیریت اجرایی، 5 واحد سازمانی تخلیه، 8 واحد در حال بررسی و بقیه منازل نیز به دقت بررسی می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 750 میلیون تومان برای ستاد نیروی انتظامی، 800 میلیون تومان برای اداره پزشکی قانونی، جهت تعمیرات زندان 200 میلیون تومان و اداره هواشناسی 60 میلیون تومان تخصیص اعتبار داده شده است.

جوان در ادامه اضافه کرد: حکم معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور برای بنده صادر شده است. ما یک خانواده هستیم و پیشرفت نظام و کشور مستلزم وحدت احزاب مختلف در شهرستان است و سلایق مختلف می تواند در رونق کشور تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول در خصوص برگزاری جشنواره اسب های اصیل در نیشابور، گفت: اگر صنعت اسب و سوارکاری مورد توجه قرار گیرد می تواند در اقتصاد ما کمک کند و برنامه دیروز نیز اشتیاق مضاعفی برای مردم جهت سرمایه گذاری در این حوزه ایجاد کرده است. در این جشنواره 30 نفر برنده داشتیم که 6 نفر از برندگان از شهرستان نیشابور بوده و این باعث خرسندی مردم شهرمان شد. اگر بتوانیم زمین مورد نیاز را تامین کنیم، بحث سوارکاری در نیشابور راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای دو روز ملی عطار و خیام، باید یک ستاد دائمی شکل گرفته تا بتوانیم برنامه ای در خور شان نیشابور برگزار و برنامه های مطلوب تری در این دو روز ملی اجرا شود. همچنین در تلاشیم فضای زیبای اردوگاه را برای استفاده عموم همشهریان فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار