خزاعی: انسداد فضای فعلی سینما با ورود جوانان انقلابی و تازه نفس شکسته می‌شود

تهران (پانا) - رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور روز گذشته با استاندار همدان دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
خزاعی:  انسداد فضای فعلی سینما با ورود جوانان انقلابی و تازه نفس شکسته می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به همدان، با استاندار دیدار کرد

در ابتدای این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گزارشی از زیرساخت ها و برنامه‌های هنری و سینمایی استان ارائه داد.

در ادامه نشست رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور خطاب به استاندار همدان برای برگزاری برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های سینمایی استان اعلام آمادگی کرد و گفت: هر میزان که استان در پروژه‌های عمرانی و اجرایی مشارکت کند، سازمان امور سینمایی هم در زمینه تجهیز و نوسازی همکاری خواهد داشت.

محمد خزاعی درباره اینکه در نشست با هنرمندان و فعالان سینمایی بحث میزبانی همدان از جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مطرح شد، تصریح کرد: استان‌های کرمان، اصفهان و همدان متقاضی برگزاری جشنواره هستند که بر اساس میزان مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری‌ها در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی از برگزاری«شب سینماگران در استان های مختلف کشور » خبر داد و گفت: از طریق شب سینماگران می توان با احترام و تکریم همه سینماگران و هنرمندان را گرد هم آورده و ضمن تجلیل از فعالان این عرصه، برنامه ماندگاری برگزار شود و استان همدان هم، می تواند «شب سینماگران همدان» را برگزار نماید.

وی همچنین، ضمن تاکید بر تقویت تولیدات سینمایی، کوتاه ‌و مستند با موضوعات‌مختلف بویژه موضوع مفاخر و شهدا عنوان کرد: بخش بزرگی از منابع سازمان سینمایی در بخش هایی تولیدی در این دوره به استان ها و شهرستان ها اختصاص یافته و امیدواریم با همیاری مراکز و منابع استانی بتوانیم تولید آثار ارزشمندی را رقم بزنیم.

خزاعی با بیان اینکه رویکرد عدالت محور سرلوحه فعالیت های ما در دوره جدید است افزود: ما در کنار سینماگران استان ها و شهرستان ها قرار داریم و باورمان این است که با خلاقیت، جسارت و نوآوری فیلمسازان جوان و استعدادهای جدید است که انحصار و انسداد فضای فعلی سینما شکسته می شود و قطار سینما بهتر در مسیر و مدار توسعه، رشد و اعتلای فرهنگی ملی و دینی قرار گیرد.

رئیس سازمان سینمایی، با اشاره به ظرفیت های خوب نیروی انسانی و غنای آموزشی سینمایی در استان همدان خاطرنشان ساخت: به نظر می رسد استان در شهرستان های مختلفش به لحاظ توسعه زیرساخت و عمران نیازمند همیاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بخش های خصوصی است و امیدواریم در این سفر با کمک استاندار محترم و مسئولان استانی به نتایج اجرایی و عملیاتی مصوب و‌ مشخص برسیم.

در ادامه این نشست استاندار همدان اظهار کرد: در حوزه هنر و سینما باید بتوانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم و بهترین گزینه هم این است که بخش خصوصی در این زمینه فعال شود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: ظرفیت‌های دفاتر انجمن سینمای جوانان باید بازسازی، تکمیل و تجهیز شود و برای این منظور اعتباری هم در استان در نظر گرفته خواهد شد.

وی با تأکید براینکه همدان در حوزه برگزاری برنامه‌های کودک و نوجوان پیش‌رو است، خاطرنشان کرد: ما جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را در همدان داریم و اگر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم در همدان برگزار شود؛ این دو جشنواره مکمل یکدیگر خواهند شد.

استاندار هم در ادامه با بیان اینکه در حوزه سینما آنگونه که باید به بحث مفاخر و شهدا پرداخته نشده است؛ گفت: همه شهدا جزو مفاخر هستند و در این میان برخی شهدا مانند سپهبد شهید سلیمانی و سردار شهید همدانی، منشأ اثر هستند. هنر فیلم باید در خدمت معرفی این اسطوره ها و قهرمانان ملی ما باشد.

استاندار همدان تأکید کرد: سینمای دفاع مقدس باید تقویت شود و ما هم در استان اعلام آمادگی می‌کنیم که هر اندازه که نیاز باشد همکاری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار