رشد 50 درصدی پروژه‌های گردشگری در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه اولویت اصلی این نهاد تکمیل طرح‌های خصوصی و دولتی است، اظهار کرد ۳۰ پروژه گردشگری در استان از بیش از ۵۰ درصد رشد برخوردار است که میزان سرمایه‌گذاری آنها ۱۰هزار میلیارد ریال است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد 50 درصدی پروژه‌های گردشگری در آذربایجان غربی

جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این طرح های سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ تخت به مجموع تختهای استان اضافه می شود و در این راستا منابع خوبی در اختیار داریم و مشکلی در زمینه تامین تسهیلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی سایت موزه چالدران به زودی انجام می شود ادامه داد: امسال در مجموع پنج هکتار برای ساخت این سایت‌موزه تملک شده و 12 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد ؛ فاز دوم عملیات اجرایی پروژه شمس تبریزی هم در هفته آینده آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌غربی گفت: تقویت زیرساخت‌های تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران نیز انجام خواهد شد در این زمینه اعتبار تامین شده است.

وی از ایجاد باغ‌موزه در اراضی ستاد لشکر و پادگان ارومیه خبر داد و افزود: این باغ موزه در هشت هکتار با همکاری ارتش ایجاد می‌شود و سعی شده است تاریخ اذربایجان غربی در این موزه های گنجانده شود.

جباری در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره‌های گردشگری اظهار داشت: از دو سال گذشته به سبب شیوع بیماری کرونا این جشنواره‌ها تعطیل شده بود اما امسال با هدف معرفی آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری استان، چند جشنواره در سطح استان برگزار می شود.

وی با اشاره به مرمت حجرات ضلع شرقی و شمالی مسجد جامع ارومیه گفت: مرمت حجرات ضلع شرقی مسجد یکی از پروژه های مرمتی استان بوده و شروع عملیات حجرات ضلع شمال مسجد امسال با مشارکت شهرداری ارومیه انجام‌می شود.

خبرنگار: اکبر بابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار