آرش میراسماعیلی: تعویق بازی‌های آسیایی اتفاق خوشایندی نبود

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون جودو گفت تعویق بازی‌های آسیایی شاید برای جودو یک فرصت باشد، ولی در مجموع اتفاق خوشایندی برای ورزش کشور و بخصوص قهرمانان نبود.

کد مطلب: ۱۲۷۹۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آرش میراسماعیلی: تعویق بازی‌های آسیایی اتفاق خوشایندی نبود

به گزارش مهر، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو با بیان مطلب فوق گفت: بازی‌های آسیایی یک رویداد مهم برای ورزش ایران است که به دلیل اهمیت بالای آن، جوایز ارزشمندی را نیز برای مدال آوران در نظر می‌گیرند. بر همین اساس خیلی از قهرمانان و مربیان روی این جوایز حساب کرده و با انگیزه مضاعف تمرینات خود را پیگیری می‌کردند.

میراسماعیلی تاکید کرد: صرفنظر از شرایط جودو، تعویق این رقابتها اتفاق ناگواری برای ورزش کشور بود. مدال بازی‌های آسیایی تحت عنوان المپیک آسیایی بسیار ارزشمند است و از این لحاظ که مربیان و ورزشکاران زحمات زیادی برای حضور در این رویداد مهم کشیده بودند، خوشایند نبود.

وی افزود: به عنوان کسی که حضور در این رویداد مهم مبارزه کرده و به مدال رسیده از تعویق یک ساله بازی‌های آسیایی ناراحت هستم. این اتفاق یک فرصت را از قهرمانان کشورمان گرفت که به افتخاری ماندگار دست پیدا کنند.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به مزیت تعویق بازی های آسیایی برای این رشته گفت: از دیدگاه فدراسیون باید عرض کنم شهریورماه سال آینده چهار سال تعلیق جودو ایران به پایان می‌رسد. صرفنظر از اینکه رأی دادگاه بین المللی حکمیت ورزش طی چند هفته آینده چه خواهد بود، این شرایط یک فرصت بسیار مناسب است تا خود را برای حضور در این رویداد مهم آماده کنیم.

میراسماعیلی ادامه داد: سال آینده رشته‌های مختلف ورزشی سال ۲۰۲۳ با تقویم فشرده‌ای مواجه هستند چرا که سال قبل از المپیک است و همه فدراسیون‌های جهانی باید مسابقات کسب سهمیه خود را انجام بدهند. فدراسیون‌های آسیایی تقویم خود را از قبل بسته اند و شورای المپیک آسیا کار سختی برای پیدا کردن تاریخ مناسبی جهت برگزاری این بازی‌ها دارد. بر همین اساس تحلیل شخصی من این است که امکان برگزار نشدن آن خیلی بیشتر است.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص رقابتهای بین المللی عراق هم گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که سال گذشته با فدراسیون جودو عراق بسته بودیم، همکاری خود را آغاز کردیم. در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ یک اردوی مشترک با تیم ملی این کشور داشتیم. پس از آن نیز از سوی عراقی‌ها تورنمنتی با حضور ۹ کشور مسلمان برنامه ریزی شد که تیم ملی ایران نیز یکی از کشورهای دعوت شده به مسابقات بود. این تورنمنت فرصت بسیار مناسبی برای ما بود که بتوانیم بعد از مدتها دوری از میدان‌های بین المللی جودوکاران خود را در یک تورنمنت رسمی و جدی محک بزنیم. در کنار این تیم، سه جودوکار از تیم ملی جوانان نیز با نگاه به آینده و کسب تجربه اعزام شدند.

وی در خصوص عملکرد جودوکاران در رقابتهای بغداد خاطرنشان کرد: انتظار من از اعضای تیم خیلی بیشتر بود. در مسابقات انفرادی اشتباهات زیادی نداشتند که دلیل اصلی آن همان دوری از تورنمنت‌های بین المللی بود. ما می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم، ولی در مجموع تجربه بسیار خوبی بود، چرا که در روز دوم و مسابقات تیمی شاهد کاهش اشتباهات و مبارزات بهتری بودیم که در نهایت به قهرمانی تیم کشورمان ختم شد.

میراسماعیلی با اشاره به حضور تیم ملی جودو در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: اعضای تیم ملی بعد از رقابهای عراق، تا روز ۳۰ اردیبهشت ماه در اردوی مشترک با حضور همه تیم‌های حاضر در این تورنمنت تمرین می‌کنند. پس از آن برای شرکت در یک تورنمنت بین المللی و اردوی مشترک راهی روسیه خواهیم شد. در ادامه تیم ملی برای تمرین با جودوکاران ملی پوش تونس به این کشور سفر می‌کند تا بتوانیم به ترکیب نهایی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی دست پیدا کنیم و بتوانیم حضور خوبی در این بازی‌ها داشته باشیم.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: در بخش بانوان نیز جودوکاران منتخب دو مرحله اردو در تهران و یزد داشتند. به امید خدا هفته آینده مرحله سوم اردوی آماده سازی را خواهند داشت. ضمن اینکه از یک مدرس خارجی دعوت کردیم که ۱۰ روز تمرینات تیم ملی را در تهران زیر نظر داشته باشند. همچنین در حال مذاکره با فدراسیون جودو ترکیه هستیم که اردوی مشترکی را به این تیم ملی بانوان این کشور را پشت سر بگذاریم.

وی در پایان گفت: جودو شرایط خیلی سختی را در دو سال گذشته سپری کرده، ولی با کمک همکارانم در فدراسیون، همراهی رؤسای هیأت‌ها و همفکری پیشکسوتان از روزهای سخت عبور کردیم. خون تازه ای در رگ‌های جودو جریان پیدا کرده است و جودوکاران با انگیزه بیشتری تمرینات را پیگیری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار