معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴:

در تربیت فرزندان، بهترین شیوه تعامل بر اساس سبک شخصیتی فرزند است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴، در تربیت فرزندان، بهترین شیوه تعامل را، بر اساس سبک شخصیتی فرزند دانست و بر داشتن یک ارتباط ایمن و سالم، در کاهش فاصله های بین نسلی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
در تربیت فرزندان، بهترین شیوه تعامل بر اساس سبک شخصیتی فرزند است

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در گفت و گو با پانا گفت: «اصطلاح تربیت، بیانگر آموزش اصول مورد نیاز در خصوص تداوم زندگی است. از آن جایی که تربیت پذیری کودک بازه زمانی ویژه ای برای آغاز و پایان ندارد، انسان پس از بدو تولد در معرض واکنش و رفتار های مختلف قرار می گیرد. سپس به مرور زمان درک خواهد کرد که در پی هر رفتاری یک نتیجه شکل می گیرد. این امر از رفتارهای ابتدایی اعم از خندیدن نوزاد آغاز می شود و به تدریج شامل مسائل پیچیده می شود.»

وی در ادامه گفت: «یکی از مهم ترین آشفتگی ها و ترس های والدین، تربیت فرزندان است. والدین در تلاش هستند تا با آموزش آداب معاشرت و مهارت های زندگی، ویژگی هایی نظیر مسئولیت پذیری و نظم را در کودکان تقویت کنند.»

عدل لاله گفت: «مهم ترین جنبه تربیت کودک به تربیت اجتماعی اختصاص دارد. کودک در دو سال اول زندگی همواره سعی در کشف جهان و انسان ها دارد. زمانی که یک کودک از جانب والدین به ویژه مادر به میزان مناسب توجه و محبت دریافت کند، دنیا را یک محیط قابل اعتماد و امن شناسایی می کند. این نوع باور، سبک دلبستگی نام دارد و کل رابطه های اجتماعی کودک را در آینده تحت تأثیر قرار می دهد.»

وی خاطر نشان کرد: «به موجب وجه اشتراک تربیت فرزندان در خانواده های مختلف، عده ای بر این باور هستند که به میزانی که والدین در رده سنی جوان تری قرار داشته باشند، از انرژی و حوصله لازم برای تربیت فرزند بهره مند هستند. در مقابل، برخی خانواده ها اذعان می کنند که با افزایش سن والدین میزان امکانات و تجربه های خانواده به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند. اختلاف سن والدین با فرزند، زمینه ساز ایجاد یک شکاف فراوان با فرزندان است. بی شک با اختلاف سن زیاد، تفاوت نسل به وجود می آید.»

عدل لاله در پایان خطاب به والدین گفت: «برای پیشگیری از بروز اختلاف های ناشی از تفاوت نسل بهتر است از تحمیل کردن ارزش و عقاید شخصی اجتناب کنید. در مقابل سعی کنید از طریق گفت و گو، فرزند را مطلع سازید و در خصوص پذیرش تفاوت های بین فردی اقدام کنید. توجه داشته باشید که بهترین شیوه تعامل بر اساس سبک شخصیتی فرزند شکل می گیرد. یک ارتباط ایمن و سالم می تواند در کاهش فاصله های بین نسلی تأثیر بگذارد. در خصوص درک نسل جدید ضرورت دارد ارتباطات را در سطح گسترده ای شکل دهید و به دنیا از دریچه دید فرزندتان نگاه کنید.»

دانش آموز خبرنگار؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار