معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان استثنایی:

پوشش تحصیلی کودکان استثنایی یکی از جلوه‌های عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم معارفه خود که در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد گفت پوشش تحصیلی کودکان استثنایی یکی از جلوه‌های عدالت آموزشی است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی کودکان استثنایی یکی از جلوه‌های عدالت آموزشی است

اسماعیل برقی معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراسم با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی، اسناد بالادستی و تأکید مسئولین " عدالت آموزشی" یکی از مسائل اساسی در آموزش و پرورش است، گفت: برای تحقق "عدالت آموزشی" باید همه کودکان با ویژگی‌های متفاوت از فرصت‌های برابر آموزشی برخوردار شوند و پوشش تحصیلی کودکان استثنایی یکی از جلوه‌های عدالت آموزشی است.

وی تأکید کرد: دغدغه امروز ما باید این باشد که آموزش و پرورش استثنایی بخشی از خط مشی آموزش همگانی و بخشی از سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی کشور باشد.

برقی با بیان اینکه توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی یکی از برنامه‌های تحولی سازمان است، گفت: بر همین اساس، باید نظام برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای طراحی شود تا برنامه‌های تحولی سازمان به تحقق برسند.

وی افزود: فاصله فرصت و تهدید در نوع نگاه ما است و ما باید فرآیندها را اصلاح کنیم و تصمیمات پخته‌تر، دقیق‌تر و سالم‌تری اتخاذ کنیم.

معاون سازمان با بیان این اینکه مدیریت منابع انسانی و استفاده از انرژی، توان، انگیزه و اعتماد به همکاران در اجرای اهداف راهبردی سازمان نیز عامل بسیار مهمی است. تأکید کرد: علاوه بر آن باید نگاه جامع کلی و دستگاهی به برنامه‌ها داشته و از بخشی نگری به‌شدت بپرهیزیم و در راستا شعار وزیر محترم آموزش و پرورش یعنی " همگرایی حداکثری درون بخشی و تعامل سازنده بین بخشی" از همه ظرفیت‌های موجود جامعه برای کودکان و دانش آموزان استثنایی استفاده کنیم تا مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری حداکثری را در عمل پیاده کنیم.

وی تأکید کرد: عمل‌گرایی، مسئولیت‌پذیری و انتقادپذیری نیز در راستای اجرای برنامه‌های سازمان و اصلاح امور مدنظر خواهد بود.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات "مجید هداوند" در مدت مسئولیت از خداوند خواست تا کمک کند در انجام وظایف محموله و عمل به تکالیف اداری و وجدانی یار و مددکار همه همکاران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار