نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی:

کلید توسعه کشور دست معلم است

یاسوج (پانا) - نماینده شهرستانهای بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت کلید توسعه کشور دست معلم است که رسالت خطیر آنان به عنوان وارثان تعلیم و تربیت پرورش نسلی آگاه و فهیم است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کلید توسعه کشور دست معلم است

مهدی روشنفکر در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم به همه معلمان و فعالان عرصه‌ تعلیم و تربیت گفت: شهید شهید مطهری الگویی شایسته برای تبیین و ترویج معارف اسلام و انقلاب در بین فرهنگیان و دانش آموزان است.

روشنفکر افزود: هفته معلم نه تنها برای تکریم مقام معلم بلکه تقدیر از جایگاه دانش، اندیشه، خردورزی و آموزه‌های اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه معلمان وظیفه تربیت آینده سازان کشور را بر عهده دارند بیان کرد: تقویت و حمایت هرچه بیشتر معلمان منجر به ایجاد نسلی قوی، نخبه و افراد کارآمدتر در جامعه خواهد شد.

نماینده شهرستانهای بویراحمد،دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: معلم انسان‌ساز است و می‌تواند با تربیت انسانها‌ی بزرگ و اثربخش جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهد.

وی به قانون رتبه بندی معلمان اشاره کرد وگفت: این قانون که در سند تحول بنیادین آموزش پرورش آمده است بیش از 10 سال است که در راهرو مجلس ودولت عملا کاری برای عملیاتی نمودن آن صورت نمی گرفت.
روشنفکر گفت: در سال گذشته با همکاری کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و کمیسیون آموزش تخقیقات درمجلس مصوب و به صحن ارائه شد که بعد فراز و فرودهای بسیاری نهایی و شانزدهم اسفندماه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان اقدامی مثبت است که با هماهنگی دولت ومجلس به مرحله اجرا رسیده است افزود: رتبه بندی موجب می شود هم کیفیت آموزشی و انگیزه کاری معلمان ما افزایش پیدا کند و هم در نظام آموزش و پرورش ایجاد شایستگی را شاهد باشیم تا ‌بر اساس آن شایستگی ها مشکلات معیشتی معلمان رفع شود.

روشنفکر افزود: آنچه در حیطه اختیارات مجلس در موضوع رتبه بندی معلمان است تصویب قانون بود که مجلس با مشارکت حداکثری و تصویب آن وظیفه خویش را به خوبی انجام داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان در دولت با حساسیت در حال پیگیری است که تلاش می کنند رضایت مندی عمومی فرهنگیان در این آیین نامه لحاظ کنند و بابهترین شیوه بزودی اجرایی خواهد شد.

وی در همین زمینه گفت: با اجرای نظام رتبه بندی بسیاری از تبعیض ها و اعمال سلیقه های شخصی برچیده می شود.

نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس گفت: در پایان با اشاره به اینکه قانون رتبه بندی در حال تدوین آیین نامه است که دذولت مصمم به اجرای آن در سریع ترین زمان ممکن است گفت: من مطمئنم فرهنگیان آگاه ما وفادار به نظام و آرمانهای انقلاب هستند و مطالبات به حق خودشون از طریق فرآیند قانونی پیگیری می کنند تا مورد سوء استفاده معاندان نظام قرار نگیرد.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در آین آیین با تبریک هفته معلم به جامعه بزرگ فرهنگی گفت: هفته معلم بهانه ای برای تکریم از معلمانی است که با دلسوزی و عاشقانه در راه پیشرفت جامعه تلاش می‌کنند.

کورش دلشاد افزود: یکی از اهداف بعثت انبیا تزکیه و تعلیم انسانها بوده و این چنین است که از معلمی به عنوان شغل انبیا یاد می‌شود.

دلشاد با بیان اینکه معلمان امانت‌دار نسلی هستند که در آینده مقدرات این کشور به آنها سپرده خواهد شد اظهار داشت: معلم با ازخودگذشتگی و ایثار تلاش می‌کند تا با همه مشکلات موجود رسالت تربیت و تعلیم فرزندان‌مان را انجام دهد و نمونه بارز آن در ایام کرونایی فعلی است که با ایثارگری‌های خود در امر آموزش از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

مدیر آموزش وپرورش عشایر استان نیز در این آیین با تبریک هفته معلم گفت: معلمان به عنوان مهمترین رکن آموزش وپرورش در رشد و تعالی نسل آینده نقش پررنگی دارند.

مختار اندخور با بیان اینکه معلمان عشایر در شرایط سختی کار آموزش دانش آموزان عشایری را دنبال می کنند گفت: معلمان عشایری همه نمونه هستند که مسیرهای صعب العبوری را برایاندخور، ترویج تفکر شهید مطهری در بین فرهنگیان و دانش آموزان را یاداور شد وگفت: اگر جامعه ای بخواهد به عزت مادى، سعادت معنوى و پیشروى علمى دست پیدا کند، باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیادى، توجه ویژه ای داشته باشد.

در پایان این آیین 62 نفر از معلمان نمونه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد و 9 نفر از معلمان نمونه عشایر با اهدء لوح سپاس تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار