مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌بنیان موثرترین راهکار برای انتخاب رشته دانش‌آموزان است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی صبح دیروز در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌آموزی گفت برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌بنیان موثرترین راهکار برای آشنایی با مشاغل و انتخاب رشته توسط دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌بنیان موثرترین راهکار برای انتخاب رشته دانش‌آموزان است

سید امیر شوشتری در بازدید از این نمایشگاه که بمناسبت هفته مشاغل در هنرستان دخترانه شهدای شرکت برق برگزار شد، افزود: با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش درچارچوب برنامه توسعه کشور و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، در سال تحصیلی 1401-1400 از طریق دو دستورالعمل توسعه متوازن و هدایت تحصیلی آگاهانه(شوق انتخاب)، راهکارها و برنامه‌هایی را به صورت جامع برای کلیه مدارس دوره اول و دوم متوسطه تبیین کرده است.

شوشتری اظهار کرد: از جمله مهمترین و تأثیرگذارترین برنامه ها و راهکارها برپایی نمایشگاه‌های عرضه توانمندی‌‌های دانش بنیان و محصولات کارآفرینانه هنرستان‌ها در هفته معرفی مشاغل است.

وی در حاشیه بازدید نمایشگاه هفته مشاغل از لزوم تجمیع و گردآوری اطلاعات و آینده شغلی تمامی رشته ها در یک کتاب گفت و خواستار تهیه بانک اطلاعاتی از رشته های آموزشگاهی به صورت مصور و مدون شد.

محمود رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در این بازدید گفت: دانش آموزان پایه نهم مدارس همجوار ضمن بازدید از این نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنرستان‌ها، با جذابیت‌های ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و آینده شغلی آن‌ها آشنا می‌شوند.

رضایی افزود: در مواردی که امکان حضور دانش آموزان پایه نهم در هنرستان‌ها فراهم نباشد، نماینده هنرستان‌ها تحت عنوان هادیان فنی با حضور در کلاس‌های درسی و جمع این دانش آموزان به معرفی رشته ها و شاخه های تحصیلی و هنرستان‌های منطقه می‌پردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفت: گزارش های الکترونیکی دریافتی از مدیران مدارس دوره اول متوسطه استان نشان می‌دهد که با وجود محدودیت‌های اردوهای دانش‌آموزی به دلیل شرایط ناشی از کرونا، از ابتدای اجرای طرح شوق انتخاب از اسفندماه 1400 تا پایان هفته معرفی مشاغل در استان تعداد 481 بازدید توسط بیش از 24 هزار دانش‌آموز از هنرستان‌ها صورت گرفته که نشان می‌دهد حدوداً 25 درصد گروه هدف به صورت حضوری فضای آموزشی و پرورشی هنرستان‌ها را دیده و با حضور در این محیط با تولیدات و دستاوردهای دانش بنیان و کارآفرینانه هنرجویان شاغل به تحصیل در هنرستان‌ها آشنا شده‌اند.

رضایی افزود : 65درصد گروه هدف معادل 65 هزار و 103 دانش‌آموز پایه نهم متوسطه نیز طی هزار و 104 جلسه حضوری با هادیان فنی اعزامی از هنرستان‌ها، در محل تحصیل خود آگاهی و مشاوره لازم را دریافت کردند.

شایان ذکر است این نمایشگاه به مدت یک هفته آماده پذیرش دانش آموزان دختر و علاقمندان به رشته های هنرستانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار