پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت روز معلم

تهران(پانا) - علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم؛ پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت روز معلم

متن پیام مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت هفته معلم:

١٢ اردیبهشت سالروز شهادت بزرگمردی وارسته، عالمی نستوه، دانشمندی فرزانه و معلمی متفکر و دلسوز است که در رشد و توسعه ی تعلیم و تعلم تأثیری بی‌بدیل داشت و در طول عمر با برکت خویش همواره یاری گر و راهنمای جریان پیروزی انقلاب اسلامی بود.

بی شک استادِ شهید «مرتضی مطهری» شخصیتی اثر گذار و چهره ای مشعشع در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده و هست. اگرچه خورشید عمر مبارک او در روزهای نخستین پیروزی نهضت اسلامی غروب کرد، اما میراث ماندگار فکری و فرهنگی آن شهید والا مقام در شیرازه انقلاب، اثرات ماندگاری بر جای گذاشت.

علم و دانش، زینت و زیور جامعه بشری و پایه و اساس سعادت، پیشرفت و اقتدار یک کشور است و هر گونه تلاش و مجاهدتی در این راه، نوعی جهادی مقدس و شایسته تکریم است. در چنین نگاه ارزشی، حرفه معلمی، افتخاری بزرگ و برخوردار از شرافت و منزلت والا است، و معلمین پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات بشریت از گرداب جهل و نادانی محسوب می‌شوند. انسان‌های فرهیخته و وظیفه شناسی که از سر تعهد و دلسوزی، گام در عرصه خطیر و پرمسؤلیت تعلیم و تعلم نهاده و زمینه ساز رشد و شکوفایی و تحول در جامعه هستند.

میراثی که امروز در معلمین گران قدر بوستان علم و ادب تبلور یافته و بدون تردید روند پیشرفت و درخشش چشمگیر دانش آموزان و اعتلای امروز جایگاه تعلیم و تربیت در عرصه های مختلف قرآنی، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی، در کنار الطاف بیکران الهی، مرهون تلاش های خالصانه وخاضعانه و زحمات بی دریغ و تدابیر ارزشمند همه معلمان، مربیان و مدیران دلسوز است که با جهاد بی وقفه خود مسیر رشد، تعالی و بالندگی فرزندان این آب و خاک را هموار می نمایند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید، معلمین و تلاش گران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند مسألت داریم .

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار