میرعبدی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

13 معلم نمونه استان به مرحله کشوری جلوه‌های ویژه معلمی راه یافتند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت 13 معلم استان در مرحله استانی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید، به عنوان معلمان برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
13 معلم نمونه استان به مرحله کشوری جلوه‌های ویژه معلمی راه یافتند

حسنعلی میرعبدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار کرد: رسانه از مهمترین ارکان هر جامعه است که نقش مهمی در تبیین ارزش‌ها و هنجارها دارد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی از مهمترین رسالت های اصحاب رسانه است، افزود: در هفته بزرگداشت مقام معلم همزمان با سراسر کشور برنامه سپاس و تکریم از همه معلمان استان در سطح مدارس انجام خواهد شد.

میرعبدی با تاکید بر رویکرد دانش آموز محوری در اجرای برنامه های هفته معلم ادامه داد: یکی از ویژه برنامه های این هفته، پویش معلم خوب در شبکه شاد است که همه دانش آموزان می‌توانند با تهیه ویدیوهای ۱۲۰ ثانیه ای به معرفی معلمان خود بپردازند.

وی افزود: اجرای سرود زنده توسط دانش آموزان در نقاط مختلف شهر زاهدان، اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با خانواده معلمان آسیب دیده از کرونا، تجلیل از معلمان نمونه در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان، دیدار با معلمان و دانشجو معلمان، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و غبارروبی مزار شهدای زاهدان و شهید گمنام ۱۶ ساله آرمیده در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در هفته معلم خواهد بود.

میرعبدی در خصوص شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید نیز خاطر نشان کرد: شیوه نامه این طرح از هفتم اسفند ماه سال گذشته ابلاغ و فرآیند آن از یازدهم اسفند آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از انجام دو مرحله خود ارزیابی و داوری در نهایت 13 معلم در مرحله استانی به عنوان معلمان برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به تبیین شاخص های مهم آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: تا کنون ۴۲ جلسه کارگروه توسعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری مشکلات و مسائل استان تشکیل شده است.

میرعبدی خاطر نشان کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش استان است که از طریق افزایش سهمیه استخدام ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان به دنبال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: استخدام ۳ هزار و ۸۹۸ نیروی حق التدریس و آموزش یار نهضت سواد آموزی در حال انجام است. همچنین ۳ هزار و ۵۴۲ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی در سال جاری به بدنه آموزش و پرورش افزوده خواهند شد.

وی با بیان اینکه سهمیه جذب در دانشگاه فرهنگیان استان نیز ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است، خاطر نشان کرد: به دنبال افزایش سهمیه در این دانشگاه نیز هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری بر مسئله بروزرسانی اطلاعات و مهارت های نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: بسیاری از دوره های بدو و ضمن خدمت با هدف توسعه توانمندی های معلمان برگزار می شود که در این زمینه از ظرفیت نیروهای جهادی در برگزاری کارگاه های آموزشی استفاده شده است.

میرعبدی کمبود فضای آموزشی را یکی دیگر از مشکلات مهم آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۵ و در سیستان و بلوچستان ۳.۲ مترمربع است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سالانه بیش از هزار کلاس درس توسط اداره کل نوسازی مدارس در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود، به دلیل رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی همواره با مشکل کمبود فضا روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص موضوع بازماندگان از تحصیل نیز تصریح کرد: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های کاری آموزش و پرورش استان است که در برای کاهش آمار بازماندگان و تارکان تحصیل توسعه مدارس شبانه روزی، اجرای طرح روستا مرکزی و طرح صندلی های خالی در دستور کار است.

میرعبدی تصریح کرد: در این خصوص شاهد رشد ۶۷ درصدی اعتبار مدارس شبانه روزی، رشد ۳۹ درصدی طرح روستا مرکزی برای سرویس دهی دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری و رشد ۶۶ درصدی سرانه عمومی مدارس در سال تحصیلی جاری بودیم.

میرعبدی افزود: پراکندگی غیرمتعارف روستاها یکی از دلایل عمده بازماندگی و یا ترک تحصیل در این استان مخصوصا در میان دانش آموزان دختر است که با توسعه مدارس شبانه روزی و اجرای طرح روستا مرکزی می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.

وی به نقش آموزش و پرورش در کمک به فرهنگ اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: اگر چه آموزش و پرورش نمی تواند مستقیما در اشتغال آفرینی نقش داشته باشد اما با فراهم کردن بستر فرهنگی در این زمینه می تواند موثر باشد.

میرعبدی توسعه هنرستان ها و رشته های مهارتی را یکی از مهمترین اقدامات برای ایجاد بستر فرهنگی اشتغال در استان عنوان کرد و گفت: در شورای آموزش و پرورش استان ساخت ۲۸۳ هنرستان و همچنین توسعه هنرستان های وابسته به برخی دستگاه های اجرایی در استان به تصویب رسیده است.

وی در بخش دیگری به ساماندهی فعالیت موسسات خیریه و مردم نهاد و همچنین گروه های جهادی در حوزه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت بسیار عظیمی از خیرین و گروه های جهادی وجود دارد که باید به نحو احسن از آن بهره برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به افت تحصیلی پنهان دانش آموزان در دوران آموزش مجازی اظهار کرد: به منظور جبران این افت تحصیلی با شروع به کار قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی ۷۳ تیم از گروه های جهادی در استان مستقر شدند.

میرعبدی ادامه داد: در ۳۳ شهرستان و منطقه استان ۲۵۸ پایگاه ۶ هزار و ۳۰ دانش آموز استان در مناطق محروم را تحت پوشش خود قرار داده ‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در ایام تعطیلات تابستانی نیز طبق برنامه ریزی انجام شده با استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان طرح جبران و تثبیت یادگیری در استان اجرا خواهد شد.

میرعبدی در بخش دیگری به بیان آمار واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان استان پرداخت و گفت: پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون در بین فرهنگیان به ۹۹ درصد رسیده و ۶۴ درصد همکاران فرهنگی نیز نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در میان دانش آموزان استان نیز ۹۶ درصد نوبت اول و ۸۵.۵ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در طول مدت فعالیت مدارس در دوران کرونا بالغ بر ۷ هزار بازدید مشترک از سوی آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی در مدارس انجام شده است.

میرعبدی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان با استفاده از همه ظرفیت ها، 70 هزار ماسک تهیه و بین دانش آموزان توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار