سازمان بسیج دانش‌آموزی:

معلمان سرمایه­‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی و پیشرفت محسوب می­‌شوند

در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگر نقش معلم و بیان شیوای او در راستای امیدآفرینی به نسل گام دوم انقلاب اسلامی خودنمایی می‌کند

تهران (پانا) - سازمان بسیج دانش‌آموزی به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان سرمایه­‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی و پیشرفت محسوب می­‌شوند

متن بیانیه به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

این که گفته میشود معلّم کار انبیا را میکند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است، "معلّم، شاغلِ شغل انبیا است"» (‌امام خامنه‌ای مدظله‌العالی‌)

هرسال در آستانه سالروز شهادت معلم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری (ره) که نمونۀ کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز بود، بهانه‌ای می‌یابیم برای عرض ارادت و تقدیر و تشکر از معلمانی که وجود خود را چراغ شمع راه نسل جوان و نوجوان نموده‌اند. امسال نیز تقارن این روز مهم با عید بندگی را به فایل نیک گرفته و در همین راستا به معلمان که تربیت کنندگان بندگان خوب خدا هستند عید سعید فطر را تبریک می گوییم.

روز معلم روز بزرگداشت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و اسطوره ایمان و استقامت است. بزرگمردی که پس از نیم قرن مجاهدت، با نثار خون خود، به مقام و جایگاه معلمان منزلت بخشید. هر چند هر روز و هر زمانی که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم می دانیم، اما ۱۲ اردیبهشت که در حافظه تاریخی ملت ما یادآور شهادت استاد بی نظیر معارف اسلامی است؛ نمایانگر جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام اندیشه اسلامی ما نیز خواهد بود، به همین علت است که در جمهوری اسلامی ایران، معلمان انسان‌هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و همچنین سرمایه­‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راه­یابی به قله‌های بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می­‌شوند.

در عصر کنونی که رهبر معظم انقلاب تکلیف هر انسان انقلابی و آگاه را جهاد تبیین عنوان نموده است، بیش از هر زمان دیگر نقش معلم و بیان شیوای او در راستای امیدآفرینی به نسل گام دوم انقلاب اسلامی خودنمایی می‌کند و اهمیت این قشر خدوم بیشتر نمایان می‌شود.

ایفای نقش آموزش و پرورش و خاصه معلمان بسیجی در گام دوم و تلاش‌هایی که این نهاد تعلیمی و تربیتی برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد مهمی است که نیاز به «حمایت جدّی» همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه و ایجاد یک «عزم ملی» دارد و اگر بخواهیم سنگ بنای تمدن نوین اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، این معلمان و کادر بیش از یکصد هزار مدرسه هستند که می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی ارزنده‌ای داشته باشند.

بدیهی است که از این نکته مهم نباید غافل شد که تلاش‌های دولت در جهت ارتقا شان و منزلت معلمان عزیز، ساعی و ساده زیست، بیش از پیش باید افزایش پیدا کند تا با تکریم و صیانت از مقام معلم، تأثیر نفس‌های طیّب آنان در تعلیم، تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین در چله دوم انقلاب برای دستیابی به قله‌های دانش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست موثرتر شود.

در پایان سازمان بسیج دانش آموزی از خداوند متعال برای عموم جامعۀ مقدس معلمان که آزمون بزرگ خود را در تربیت شهدا و ایثارگران و مدافعان حرم پس داده‌اند توفیق و سعادت خواستاریم و دعای خیر خود را بدرقه راه معلمان عزیز میهن خود می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار