دانش‌آموزان معتکف آموزش و پرورش ملارد:

حال و هوای راز و نیاز دسته جمعی، حال و هوای شوق و نشاط است

ملارد(پانا)- دانش‌‌آموزان معتکف دوره متوسطه اول حال و هوای خود در مورد روزهای اعتکاف را بیان کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
حال و هوای راز و نیاز دسته جمعی، حال و هوای شوق و نشاط است

مراسم اعتکاف دانش‌آموزی که هرسال با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد و سازمان بسیج دانش‌آموزی این شهرستان برگزار می‌شد، به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دوسال متوقف شد و امسال این مراسم معنوی سه روزه برای ۱۸۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول، در مسجد خامس آل‌عبا ملارد برگزار شد، حال و هوای تعدادی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مراسم پرشور را در ادامه می‌خوانید:

ملیکا سلطانعلی دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان طیبه، درباره هدف شرکت خود در اعتکاف، گفت: «در این سه روز، ما در کنار دوستان و همسالان خود، تمام سعی‌مان را برای نزدیک شدن به خداوند می‌کنیم. در این سه روز از تمام متعلقات دور می‌شویم تا روح معنوی خود را با عبادت و شب‌بیداری‌ها صیقل بدهیم».

سلطانعلی افزود: «همچنین سرگروه‌ها، ما را با احکام و مسائل دینی بیشتر آشنا می‌کنند و با برپایی حلقه‌های معرفتی، به سوال‌ها و شبهات مختلف و رایج در جامعه پاسخ می‌دهند و این برای دانش‌آموزان بسیار جذاب است».

مبینا رستمی، دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان فاطمیه، درباره احساس خود به اعتکاف و اینکه آیا سال بعد هم شرکت می‌کند یا خیر گفت: «من از لحظه ورود به مسجد، احساس می‌کنم که روحم سبک‌تر شده و متفاوت شدم، متفاوت‌تر از خودی که قبلاً بودم و بله حتماً دوباره شرکت می‌کنم».

نرجس فلک‌الدین دانش‌آموز پایه هفتم دبیرستان طیبه، افزود: «من هم دوست دارم سال بعد دوباره شرکت کنم؛ چون اینجا هم به راز و نیاز پرداخته می‌شود و هم به برنامه‌های فرهنگی توجه می‌شود.

او خاطرنشان کرد: «البته چیزی که من به دوستانم هم سفارش می‌کردم، دعا کردن بود و اینکه برای برطرف‌ شدن مشکلات مسلمانان و پایان یافتن جنگ‌های خانمان سوز در سراسر جهان دعا کنیم.

دانش‌‌آموز خبرنگار: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار