پیامی که در روز قدس به جهان مخابره شد

تهران (پانا) - حضور روز قدس در تقویم جهان اسلام و بلکه تمام ملت‌های جهان نشانه‌ای است از حقانیت مواضع و دیدگاه‌های انقلاب اسلامی که بر خلاف جوسازی‌های ایران هراسانه، توانسته دل‌های آزاده در سراسر عالم را به خود متوجه کند.

کد مطلب: ۱۲۷۴۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیامی که در روز قدس به جهان مخابره شد

به گزارش نورنیوز، روز جهانی قدس امسال نیز با حضور گسترده ملت‌‌های آزاده در بسیاری از کشورهای جهان حتی در قلب اروپا و آمریکا برگزار و فریاد حمایت از فلسطین سر داده شد.

برگزاری مراسم روز قدس و تجدید بیعت آزادگان جهان با آرمان فلسطین در نقاط مختلف کره خاکی پیام‌های مهمی به همراه داشت:

نخست؛ بر خلاف عموم مناسبت‌ها که بر اساس تقویم‌های سازمان‌ملل و مجامع جهانی نام‌گذاری شده و هر ساله به صورت تشریفاتی برگزار می‌شود، روز جهانی قدس روزی «مردم‌نهاد» است که ملت‌ها به خواست و اراده خویش آن را برگزار می‌کنند و هر ساله نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

مهم اینکه؛ این روز نه توسط قدرت‌های بزرگ بلکه به فرمان امام خمینی‌(ره) در سال 1358 بنا نهاده شد و شهدای مقاومت از فتحی شقاقی، عبدالعزیز رنتیسی، شیخ احمد یاسین و محمد الدورة گرفته تا سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس‌، عماد مغنیه، سید عباس موسوی‌، سمیر قنطار و... با خون خویش آن را آبیاری نمودند و امروز پس از چهل و سه سال به درختی تنومند تبدیل شده است.

حضور روز قدس در تقویم جهان اسلام و بلکه تمام ملت‌های جهان نشانه‌ای است از حقانیت مواضع و دیدگاه‌های انقلاب اسلامی که بر خلاف جوسازی‌های ایران هراسانه، توانسته دل‌های آزاده در سراسر عالم را به خود متوجه کند.

عموم ملت‌های آزاده جهان در حالی امروز جمهوری اسلامی ایران را ناجی و آزادی‌خواه می‌دانند که آمریکا را به رغم صرف هزاران میلیارد دلار هزینه، اشغال‎گر و ضد بشری می‌دانند که بیانگر ظرفیت‌های انقلاب اسلامی برای نفوذ در قلب ملت‌ها است.

حضور پر شور ملت‌ها در روز جهانی قدس به خوبی نشان داد که میان جمهوری اسلامی و آمریکا کدام یک با انزوای جهانی مواجه است و کدام یک در قلب و جان ملت‌ها نفوذ کرده است.

دوم؛ سخنرانی سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم ویژه روز قدس در غزه و بازتاب گسترده جهانی این سخنرانی، از یک سو بیانگر اراده ملت فلسطین به رد هرگونه سازش‎ و تاکید بر اصل ماندن در جبهه مقاومت با محوریت ایران است و از سوی دیگر اعتماد و همبستگی جهانی با سپاه پاسداران را آشکار می سازد.

این دو مولفه نشان می‌دهد که ملت‌ها، برخلاف توهمات و تصورات آمریکایی-صهیونیستی نه تنها سپاه را تروریسم و مخل امنیت نمی‌دانند بلکه بر نقش و جایگاه آن در تحقق امنیت پایدار و رسیدن ملت‌ها به آزادی و استقلال حقیقی تاکید داشته و به هیچ عنوان پذیرنده اقدامات خصمانه و بی‌منطق آمریکا علیه سپاه نیستند.

این استقبال جهانی نشان داد که خواست ایران برای خروج سپاه از لیست تروریستی آمریکا مطالبه‌ای جهانی است چرا که جهانیان برخلاف ادعای آمریکایی‌ها سپاه را نه تروریست بلکه ناجی صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان می‌شناسد.

سوم؛ حضو گسترده ملت‌ها در برگزاری روز قدس این پیام را برای رژیم موقت صهیونیستی داشت که پنهان شدن پشت باروها و دیوارکشی‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه غرب و داشتن تسلیحات روز جهان نمی‌تواند امنیتی برای این رژیم به همراه داشته باشد.

حماسه جهانی روز قدس نشان داد که شاید رژیم صهیونیستی با تهدید و حمایت‌های قدرت‌ها بتواند از دادگاه‌های جهانی همچون لاهه و عفو بین‌الملل و شورای حقوق بشر رهایی یابد اما در دادگاه و محکمه ملت‌ها محکوم به مجازاتی سخت است که حداقل آن آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است.

چهارم؛ طی ماه‌های اخیر قدرت‌های بزرگ بر آن بوده‌اند تا با انحراف افکار عمومی به سمت تحولات اوکراین و بهره‌گیری از تروریسم و ناامنی‌های تحمیلی به افغانستان، افکار عمومی را از مسئله فلسطین به حاشیه ببرند، برگزاری جهانی روز قدس اما نشان داد که این سناریو با شکستی سنگین مواجه شده است.

به عبارت دقیق‌تر؛ رژیم صهیونیستی و حامیان آن در حالی در حوزه جنگ سخت از غزه گرفته تا کرانه باختری و قدس و اراضی اشغالی 48 در برابر مقاومت ملت فلسطین با ناکامی مواجه شده که در حوزه قدرت نرم و مدیریت افکار عمومی نیز در برابر مقاومت ناتوان بوده‌اند.

خروش جهانی روز قدس سندی بر برتری فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت در همراه ساختن ملت‌ها با خویش است به ویژه اینکه صهیونیست‌ها و حامیانشان حتی کوچکترین فعالیت رسانه‌ای برای مقاومت فلسطین و منطقه را بر نتابیده و از تعطیلی شبکه‌های تلویزیونی الاقصی و... گرفته تا صفحات اعضا و رهبران مقاومت در فضای مجازی را به مرحله اجرا گذاردند.

پنجم؛ جهانیان با برگزاری باشکوه روز قدس این پیام را برای سازشکاران و دل بستگان به برخورداری از حمایت امریکا در ازای همگرایی با این رژیم نیز داشتند که دل بستن به مرداری که بوی تعفن آن بلند شده است، دل بستن به سرابی است که نه امنیت و نه موقعیت جهانی به همراه نخواهد داشت و سران سازشکار جز اذعان به اشتباه و بازگشت به جرگه حمایت از فلسطین گزینه‌ای در پیش روی نخواهند داشت.

ملت‌ها به حامیان غربی صهیونیست‌ها نیز این پیام را رساندند که استمرار حمایت از این رژیم سرمایه‌گذاری بر مرداری ناکارآمد است که جز هزینه‌کردن و نابودی پول مالیات‌دهندگانشان و منفور شدن نزد افکار عمومی جهان هیچ دستاوردی برای آنها نخواهد داشت.

و نکته پایانی آنکه ملت بزرگ ایران با حضور حماسی و پر شور در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر نشان داد که در صف اول حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم قرار دارد و هیچ تحریم و تهدیدی و تطمیعی نمی‌تواند آن را از این مسیر حق طلبانه خارج سازد.

حماسه‌ حضوری که واهی بودن ادعاهای بوق‌های رسانه‌ای غرب و عقبه داخلی آنها را که برآنند تا حمایت از فلسطین و مقاومت منطقه را صرفا خواست نظام و بعضا نهادهایی همچون سپاه معرفی نمایند، بار دیگر آشکار ساخت و نشان داد که حمایت جمهوری اسلامی و نقش آفرینی سپاه در تقویت مقاومت و ملت‌های منطقه از جمله ملت مظلوم فلسطین خواست ملت بزرگ ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار