حضور ملی‌پوشان آسیایی در چرخه انتخابی کشتی فرنگی

تهران (پانا) - تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در حالی عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد که اعضای این تیم همچنان می‌توانند در چرخه انتخابی برای میادین پیش رو تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور ملی‌پوشان آسیایی در چرخه انتخابی کشتی فرنگی

سی و دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد که در پایان تیم کشورمان به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست‌یافت. شاگردان محمد بنا در این دوره از مسابقات ۴ مدال طلا توسط محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم کسب کردند. یک مدال نقره هم توسط مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و دو مدال برنز هم توسط ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم و عارف حبیب‌اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم به دست آمد.

بدین ترتیب پرونده مسابقات قهرمانی برای شاگردان محمد بنا بسته شد اما همچنان میادین بین‌المللی و مهم دیگری همچون رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی در پیش است و چرخه انتخابی تیم ملی ادامه دارد.

به گفته کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان ۶ ملی‌پوش اعزامی به آسیایی مغولستان برای اولین بار به میدان بین‌المللی اعزام شدند و درمجموع ترکیب جوان و آینه‌داری به روی تشک رفت. ضمن اینکه ۹ ملی‌پوش اعزامی هم جزو نفرات برتر جام تختی و در چارچوب چرخه انتخابی به دوبنده تیم ملی دست‌یافتند.

بدین ترتیب محمد بنا و همکارانش در نظر دارند در ادامه این روند، دیگر مدعیان در کنار ملی‌پوشانی که در آسیا درخشیدند به چرخه اضافه می‌شوند و درنهایت یک رقابت سازنده بین فرنگی‌کاران برای دوبنده تیم ملی ایجاد شود. رقابتی که با توجه به عملکرد مدعیان در تمرینات و اجرای دقیق چرخه انتخابی به مشخص شدن بهترین ترکیب برای مسابقات آتی منتهی شود.

این در حالی است که چهارمین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی از روز ۴ اردیبهشت آغازشده و تا روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد که اسامی اردونشینان به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: علی نوربخش (تهران) محمد حسینوند پناهی (خوزستان) پویا دادمرز (خوزستان)
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) امید آرامی (سیستان و بلوچستان) پویا ناصرپور (خوزستان) امیررضا ده‌بزرگی (فارس)
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس) شیرزاد بهشتی طلا (تهران) علی‌اصغر سام‌دلیری (مازندران)
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) سجاد ایمن طلب (مازندران) محمدجواد رضایی (قم)
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری (فارس) محمدرضا رستمی (فارس) محمد غلامی (سیستان‌وبلوچستان)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) عارف حبیب‌اللهی (تهران) امین کاویانی نژاد (خوزستان) محمدحسین آذرم دخت (فارس)
۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام (تهران) رسول گرمسیری (خوزستان) محمدحسین محمودی (تهران) جمال اسماعیلی (تهران) محمد ناقوسی (خوزستان)
۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده (مازندران) حسین نوری (البرز) علی شریفی (خوزستان) رامین طاهری (خوزستان) حمیدرضا بادکان (تهران)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) مهدی بالی (مازندران) مهدی فلاح (تهران) مرتضی الغوثی (مازندران)
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران) امین میرزازاده (خوزستان) علیرضا حسنوند (لرستان)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار