کانون فرهنگی تربیتی پردیس محل مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ٣ با اشاره به اینکه کانون فرهنگی تربیتی پردیس در موقعیت و شرایط محلی خوبی قرار دارد بر نقش کانون در اشاعه و توسعه فرهنگی منطقه وسایر مباحث فرهنگی محله تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کانون فرهنگی تربیتی پردیس محل مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی است

سید رضا میرزاده، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ٣، فیروز یارمحمدی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی و شورای معاونین منطقه با حضور و بازدید از کانون فرهنگی تربیتی پردیس با رمضان دیوسالار، مدیر کانون فرهنگی تربیتی پردیس و سازمان دانش آموزی و کارشناسان مجموعه در رابطه با برنامه های سازمان دانش آموزی و کانون صحبت کردند.

در ابتدا میرزاده با اشاره به اینکه کانون در موقعیت و شرایط محلی خوبی قرار دارد گفت: کانون در اشاعه و توسعه فرهنگی منطقه وسایر مباحث فرهنگی می‌تواند برنامه ریزی خوب و جامعی داشته باشد، امیدواریم با بازگشایی مدارس و شرایط جدید بتوانیم جذب بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: از محل درآمدهای کانون می‌توان برای به روز رسانی فضای آن استفاده کرد. در بحث ساماندهی نیروی انسانی اصل بر استفاده مناسب از منابع است، یعنی تعداد نیروی بیشتر الزاما به معنای کارایی بیشتر نیست. کانون، سالن های ورزشی، پژوهش سراها و مراکز فرهنگی دیگر باید تابعی از برنامه اصلی منطقه باشند و توسط معاونت های مختلف خصوصا در حوزه پشتیبانی و منابع انسانی رصد شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در بازدید که از مجموعه داشتیم توضیحات مبسوطی از کانون و فضای آن ارائه شد، با فضا و فعالیت های مجموعه از نزدیک آشنا شدیم، بنابراین هر جا که بتوانیم کمکی در کانون انجام دهیم و همراه باشیم حتما مضایقه نمی‌کنیم تا با کمک هم اتفاقات خوبی در مجموعه رقم بزنیم. در ضمن خدمات کانون باید به سمع و نظر مدارس و افراد بومی برسد تا جذب بیشتری اتفاق بیوفتد. چنانچه خدمات و امکانات کانون و سازمان دانش آموزی برای همه مدارس ارسال شود و برنامه های متمرکزی اجرا شود و از مدارس دعوت به حضور کنیم، تا به اهداف فعالیت ها که همان جذب حداکثری است دست پیدا کنیم. هرچقدر فعالیت های متمرکز در کانون و سازمان دانش آموزی توسعه پیدا کند و تبلیغات لازم انجام شود، حتی با نصب بنر و پخش تراکت در سطح منطقه و محله، مردم منطقه و بومی اطراف بدانند که مجموعه ای از فعالیت های مختلف در این مجموعه ارائه می شود، از استخر، سالن بدنسازی، سالن فوتسال، کلاس های هنری و موسیقی و ... استفاده می کنند.

سید رضا میرزاده در پایان گفت: یکی از کارهای مهم در سازمان دانش آموزی ثبت ایده های خلاقانه است، دانش آموزان سرشار از انرژی هستند و پر از ایده های خلاقانه، حتی میتوان از دانش آموزان برای کارهای کانون و سازمان کمک گرفت و دانش آموزان خودشان ناظر فعالیت های کانون باشند.
سپس رمضان دیوسالار به تشریح اهداف، برنامه ها و دوره هایی که در شرایط سخت بیماری کرونا بصورت مجازی در کانون برگزار شد پرداخت و گفت: با توجه به شرایط مساعد این روزها و حضوری شدن فعالیت ها کانون فرهنگی تربیتی پردیس ظرفیت های خوبی برای جذب و ارائه فعالیت های فرهنگی، هنری، تربیتی، ورزشی و علمی خواهد داشت، در همین راستا برنامه ریزی های لازم انجام شده است و بر اساس آن کانون می تواند محل تحقق ساحت های شش گانه تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.
دیوسالار در ادامه بیان کرد: بدون شک اداره کردن فضای گسترده ی کانون (بالغ بر 1700 متر مربع)، با وجود قدمت و فرسودگی ساختمان، مستلزم هزینه های زیاد است.
وی در پایان افزود: از آنجاییکه خدمات اراوه شده در کانون در تمامی حوزه ها و فعالیت ها مستلزم دریافت شهریه خواهد بود، تمام سعی و تلاش و باور و اعتقاد ما بر این بوده و هست که از بهترین اساتید و مربیان در حوزه های مختلف استفاده شود. با عنایت به اینکه کانون وابسته به آموزش و پرورش است، در این شرایط سخت اقتصادی ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب، با در نظر گرفتن شهریه متعادل و مناسب در دستور کار کانون قرار گرفته است.
در ادامه کارشناسان و مربیان کانون به معرفی و تشریح فعالیت های خود در کانون پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار