در پاسخ به پانا مطرح شد؛

آخرین وضعیت پرونده بازار سرمایه و بورس از زبان سخنگوی قوه قضاییه

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه آخرین اقدامات قضایی درباره پرونده بازار سرمایه و بورس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت پرونده بازار سرمایه و بورس از زبان سخنگوی قوه قضاییه

ذبیح‌الله خداییان پیش از ظهر امروز در چهاردهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر آخرین اقدامات قضایی صورت گرفته درباره پرونده بازار سرمایه و بورس اظهار کرد: درخصوص بازار بورس چند پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است. یک پرونده مربوط به خرید و نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های رمزارز بود که در این رابطه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده در جریان رسیدگی در دادسرا است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: پرونده دیگری نیز توسط سازمان بازرسی کل کشور در مورد حدود 4 نفر از اعضای هیات مدیره سازمان بورس که همزمان، معاون آن سازمان هم بودند، رئیس وقت سازمان بورس و یکی از مسئولان وزارت اقتصاد و امور دارایی تحت عنوان یا به اتهام ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار و ایجاد قیمت‌های کاذب و اغوای اشخاص و انجام معامله در پایان سال گذشته در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است که هنوز به صدور کیفرخواست منتهی نشده است.

وی افزود: در مورد همین افراد باز به لحاظ تخلفاتی که داشتند پرونده تخلفاتی و انتظامی تشکیل شده است. مضافا بر این، دادسرای عمومی و انقلاب درخصوص روند کلی بورس با کمک وزارت اطلاعات و معاونت اقتصادی ناجا پرونده‌ای را در دست بررسی دارند و در حال بررسی هستند اما هنوز شخصی احضار یا جلب نشده است. بستگی به نتیجه تحقیقات دارد که ممکن است بعدا افرادی احضار یا جلب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار