عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت به‌روزرسانی طرح ساماندهی کارگران فصلی در تهران

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران بر ضرورت به‌روزرسانی طرح ساماندهی کارگران فصلی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت به‌روزرسانی طرح ساماندهی کارگران فصلی در تهران

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جریان شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به روز جهانی کارگر گفت: در سال ۸۷، شورای سوم مصوبه‌ای تحت عنوان ساماندهی کارگران فصلی شهر تهران را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در دهه ۹۰ احتمالا افزایش هم یافته، کارگرانی که از روستاها و شهرهای دور و شهرستان‌ها برای کارهای یدی و عمدتا ساختمانی به تهران می‌آیند به دلیل اینکه متولی خاصی در شهر تهران نداشتند، محل اسکان مشخصی نداشتند، خدماتی که باید به آنها ارایه شود حداقلی بوده و در آن زمان ارائه نمی‌شد.

امانی گفت: با طرح بسیار خوبی که در شورای سوم مطرح شد تحت عنوان «ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی در شهر تهران» تصویب و به شهرداری ابلاغ می‌شود. همچنین پیش‌بینی شد سامانه‌ای در شهرداری راه‌اندازی و کارگران در آن ثبت‌نام کنند و کارت شناسایی برای آنها صادر شود و مراکز اسکان کارگری برای آنها ایجاد و بیمه آنها با هماهنگی وزارت وقت کار حل و فصل شود و ستادی متشکل از شهرداری تامین اجتماعی و همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئول هستند تشکیل شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: تا سال ۹۶ سامانه‌ای هم در حوزه رفاه و خدمات اجتماعی راه‌اندازی و ۱۲ هزار کارگر در آن ثبت‌نام کردند اما از سال ۹۶ به بعد دیگر ردپایی از اقدامات شهرداری در این زمینه ندیدیم. کمیسیون اصلی این طرح کمیسیون اجتماعی بوده و دبیرخانه آن در این حوزه راه اندازی و دو نفر از معاونینی در آن عضو بودند.

امانی درخواست کرد: از معاون اجتماعی و معاونت‌ها خواهش می‌کنم آخرین وضعیت این طرح را بررسی کنند و آنرا به روز رسانی کنند و می‌تواند به نابسامانی که در سطح مناطق با حضور کارگران فصلی شاهد هستیم کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار