دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

یادگیری زبان‌های مختلف دریچه ورودی به فرهنگ‌های گوناگون است

اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت برای رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان بهتر است زبان دیگری غیر از زبان فارسی مانند زبان انگلیسی یا زبان عربی که کتاب الهی قرآن کریم نیزبا زبان عربی است، توسط دانش‌آموزان آموخته شود.

کد مطلب: ۱۲۷۳۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری زبان‌های مختلف دریچه ورودی به فرهنگ‌های گوناگون است

سید محسن فاطمی، دبیر درس عربی دبیرستان شاهد شهید احمد کاظمی آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با ضرورت یادگیری زبان دوم و در گفت و گو با پانا اظهار کرد: « هدف از آموختن زبان این است که می‌خواهیم برای درک از فرهنگ و آداب رسوم یک کشور دیگر از آن اطلاع داشته باشیم و به نظر من یادگیری زبان‌های مختلف دریچه ورودی به فرهنگ‌های گوناگون است.»

وی با اشاره به ضرورت یادگیری زبان دوم جهت دانش‌آموزان بیان کرد:«برای رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان بهتر است زبان دیگری غیر از زبان فارسی مانند زبان انگلیسی یا زبان عربی که کتاب الهی قرآن کریم به زبان عربی است، توسط دانش‌آموزان آموخته شود و این آموزش‌ها صرفا" با کتب درسی امکان ندارد و می‌بایست با انگیزه و استفاده از منابع بیشتر آموختن زبان دوم میسر شود.»

فاطمی در رابطه با مشکلات رایج آموزش زبان عربی برای دانش‌آموزان تصریح کرد:« اکثر موارد مشکلات در آموزش زبان عربی در حرکات دستوری، علامت‌ها و لحن است که حرکت‌های کلمات باعث تغییر مفهوم کلمه خواهد شد و در اینجا تجدیدنظر در کتب درسی و روش‌های تدریس یک ضرورت است، اما در زمینه آموزش زبان انگلیسی مشکلات کمتر است، زیرا دانش‌آموزان به موسسات آموزشی خارج از مدرسه نیز می‌روند و با این زبان انس بیستری دارند.»

دبیر درس عربی دبیرستان شاهد شهید احمد کاظمی آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد:«در دوران دو سال کرونا اکثریت دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس به این نتیجه رسیدند که آموزش حضوری به جهت اینکه ارتباط معلم و دانش‎‌آموز را در بر دارد نتیجه بهتری را در بر دارد.»

دانش‌آموز خبرنگار: حمیدرضا مرزبان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار