سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش:

فناوری اطلاعات در راستای عزتمندی و خدمتگزاری به جامعه هدف است

تهران (پانا) - سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک و بازدید از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از حرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در راستای عزتمندی و خدمتگزاری به جامعه هدف خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فناوری اطلاعات در راستای عزتمندی و خدمتگزاری به جامعه هدف است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سجاد سیاح در این نشست ضمن ارائه گزارش کلی از برنامه‌های حوزه وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: در حوزه ستادی آموزش و پرورش، اثرگذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات چند بعدی و هدف اصلی ما مدیریت مشارکتی بر مبنای آموزش نیروی انسانی است.

وی با اشاره به خرید مجوزهای لازم در خصوص استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز و همچنین متمرکز نمودن سامانه‌ها علی الخصوص آنتی ویروس، افزود: اقدامات مثبتی در راستای انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور انجام شده است.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات موجود در سامانه‌های وزارتی گفت: با تشکیل کمیته تخصصی تحت عنوان ccb، مشکلات و موانع موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اصلاحات موردنیاز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: به روزرسانی اسناد مربوط به استراتژی فناوری و سند فناوری اطلاعات در دستور کار دفتر فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.

سیاح در ادامه به تغییر ساختار فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: ارتقاء ساختار و افزایش پست‌های سازمانی حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌ها پیگیری خواهد شد و تاکنون جلسات متعددی در این خصوص با حضور مقام عالی وزارت برگزار شده است.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این حوزه که در دستورکار نیز قرار دارد، معرفی یک رابط از هر حوزه وزارتی و همینطور یک رابط اختصاصی برای هر استان در راستای برقراری ارتباط دو سویه برای حل مشکلات مربوطه است.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از تجهیز زیر ساخت های سخت افزاری حوزه مربوطه خبر داد و افزود: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از حوزه های پر کار و همیشه درگیر با همه واحدها است و در راستای مدیریت مشکلات علاوه بر تجهیز برخی از زیرساخت‌های لازم، در سطح وزارتی کمیته ستاد بحران تشکیل داده‌ایم و اولین ضرب‌العجل این ستاد، تشکیل کمیته‌های کشوری برای آمارگیری از وضعیت موجود است.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور مسعود بهرامی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، در خصوص موضوعاتی از قبیل اینترانت حوزه ستادی، میزان دسترسی به سامانه سیدا توسط مدارس، ابلاغ‌ها، سامانه ضمن خدمت فرهنگیان و ... بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار