نماینده ترشیز کهن در مراسم شبیه‌خوانی شب احیا در کندر:

فلسفه شبیه‌خوانی این است که خود را شبیه آن بزرگواران کنیم

کاشمر (پانا) - نماینده مردم ترشیز کهن در مراسم شبیه‌خوانی در شهر کندر گفت اجرای شبیه‌خوانی برای این است که کم کم شبیه آن بزرگواران شوند و مانند آن انسان‌های بزرگ زندگی کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه شبیه‌خوانی این است که خود را شبیه آن بزرگواران کنیم

حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مراسم شبیه خوانی شهر کندر گفت: این شبیه خوانی که دوستان نقش حضرت ابوالفضل را بازی می‌کنند، اولین حرفش این است که من و شما شبیه حضرت ابوالفضل و شبیه این انسان های بزرگ شویم.

وی در ادامه افزود: اجرای شبیه خوانی برای این است که ما کم کم شبیه آنان زندگی کنیم. فکر نکنید آنها به اینجا می آیند، یک شبیه خوانی اجرا کرده، نقشی ایفا می‌کنند و بعد هم می‌روند. در واقع در شبهای ماه مبارک رمضان بسیار کار زیبایی انجام می دهند.

نماینده شهرستان در ادامه گفت: شبیه خوانی در زمین خاکی یک طعم دیگری دارد. بله درست است جای نشستن شما باید مرتب و زیبا باشد، اما بگذارید آن جایی که شبیه خوانی می‌شود کمی گرد و خاک بلند شود.

وی افزود: می خواهم بگویم این خاک پای شبیه خوانان ارزشمند است. این شبیه خوانان با کلی غم و اندوه شبیه خوانی می کنند. شخصی که نقش حضرت ابوالفضل را بازی می‌کند تا چند شب خوابش نمی‌برد آن کسی که نقش شمر را بازی می‌کند تا چند شب حتی چند ماه نمی‌تواند درست بخوابد.

نیک بین در پایان گفت: تاثیرگذاری این شبیه خوانی بسیار زیاد است تا همه ما بتوانیم شبیه ائمه رفتار و زندگی کنیم.

دانش آموزخبرنگار: شیوا براتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار