دانش‌آموزان ملاردی در گفت‌وگو با پانا:

قلب ماه رمضان، شب قدر است

ملارد (پانا) - دانش‌‌آموزان آموزش و پرورش ملارد شب قدر را شبی برای نزدیک‌تر شدن به خدا، آمرزش گناهان و استجابت دعا و قلب رمضان دانستند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
قلب ماه رمضان، شب قدر است

ریحانه احمدی دانش‌آموز کلاس هفتم از مدرسه ۱۳ آبان است و در مورد حس خود در شب‌های قدر بیان کرد: «من در شب قدر احساس آرامش و سبکی می‌کنم و حس می‌کنم خداوند به من نگاه می‌کند. باید از تک تک لحظه‌های این شب عزیز برای دعا کردن و عبادت پروردگارم استفاده کنم.»

وی اضافه کرد: «همه مسلمان‌ها معتقد هستند که در شب قدر دعا‌های آنها به درگاه حق پذیرفته می‌شود. از سوی دیگر می‌شود گفت که در شب‌های قدر دعاهای ما بیشتر قبول می‌شود.»

احمدی ادامه داد: «من و خانواده ام شب قدر را شب مقدس و مهمی می‌دانیم و ارزش آن را بسیار گرامی می‌داریم، در این شب خداوند به ما آرامش روحی و سرشار از آرامش می‌دهد.»

وی افزود: «قدر در زبان عربی به معنای سرنوشت است و گفته می‌شود که خداوند در شب قدر سرنوشت همه ما انسان‌ها را می‌نویسد و مشخص می‌شود که چه اتفاق‌های خوب و بدی برای ما رقم می‌خورد. لیلة القدر در زبان فارسی به معنای شب سرنوشت یا شب قدر است.»

مهتاب باحقیقت نیز در کلاس هفتم از مدرسه ۱۳ آبان درس می‌خواند و در مورد حس خود در شب قدر عنوان کرد: «من در شب قدر حس و حال خوبی دارم و در این شب برای همه مسلمان‌های دنیا دعا می‌کنم و قرآن می‌خوانم.»

وی گفت: «در شب قدر من همراه خانواده به حسینیه محله خود می‌رویم و هر سال مراسم شب قدر ما در حسینیه برگزار می‌شود. شب قدر را روز راز و نیاز با معبود خود می‌دانیم و برای همه مسلمان‌ها دعا می‌کنیم.»

باحقیقت در مورد شب قدر افزود: «شب قدر با همه شب‌های دیگر بسیار متفاوت است و در این شب همه دعاهایی را که به درگاه خداوند انجام دادیم مورد قبول می‌شود.»

بی‌نظیر حیدری کلاس پنجم از مدرسه ۱۶ آذر است و در مورد شب قدر اظهار کرد: «احساس می‌کنم در این شب به خداوند نزدیک‌تر می‌شوم. قرآن می‌خوانم، دعا خوانده و سعی خود را می‌کنم که دل خود را بیشتر به خدا نزدیک کنم.»

حیدری تصریح کرد: «تا آنجایی که من و خانواده‌ام می‌دانیم این شب شبی هست که قرآن کریم نازل شده است، در این شب پربرکت همه امیدوارند گناهان انسان‌ها بخشیده شود.»

این دانش‌آموز کلاس پنجم بیان کرد: «شب قدر به این جهت «قدر» نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می‌شود. شاهد این معنی، سوره دخان است که می‌فرماید: ما این کتاب مبین را در شبی پربرکت نازل کردیم و ما همواره نازل کننده بوده‌ایم، در آن شب که هر امری بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین می‌شود.»

دانش‌‌آموز خبرنگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار