ضرورت انتقال دستاوردهای انقلاب با رویکرد جهاد تبیین به دانش‌آموزان در دماوند

دماوند( پانا) - نخستین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند در سال 1401 با تأکید بر انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی با رویکرد جهاد تبیین به دانش‌آموزان در این منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت انتقال دستاوردهای انقلاب با رویکرد جهاد تبیین به دانش‌آموزان در دماوند

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش دماوند، نخستین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند در سال 1401 به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، حجت الاسلام سیداحمد میرشریفی امام جمعه شهر آبسرد، زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند، محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، اسماعیل سلیمانی بخشدار مرکزی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات آموزش و پرورش دماوند برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند در نشست شورای آموزش پرورش دماوند اظهار کرد: با توجه با تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به شعار سال و لزوم تحقق آن در جامعه، آموزش و پرورش نقش مهم و قابل توجهی درحوزه دانش بنیان دارد و بی تردید آموزش و پرورش، «پیشران جامعه دانش بنیان» است.

رضا طاهرخانی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش، استعدادیابی دانش آموزان و هدایت آنها به سمت موضوعات دانش بنیان است و این نهاد دارای ظرفیت عملی بالایی برای تربیت نیروی کار است و آموزش و پرورش می‌تواند با پرورش درست دانش‌آموزان، باعث تربیت نسلی خلاق، ایده‌پرداز و کارآفرین شود و از این طریق در جامعه اشتغال آفرینی را افزایش دهد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزش عالی گفت: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، الزامی است و نظارت جدی تیم های بازرسی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس ادامه خواهد یافت.

فرماندار شهرستان دماوند در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان با تقویت روحیه جهادی می توانند برابر مشکلات ایستادگی کنند، گفت: امروز باید روحیه جهادی در مدارس شهرستان نمایان باشد و باید بپذیریم که در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار گرفته ایم و دشمنان نظام جمهوری اسلامی باورهای مردم، بخصوص جوانان و کودکان این سرزمین را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نباید در راستای تبیین باورهای انقلاب به دانش آموزان در مدارس از هیچ تلاشی مضایقه شود، افزود: باید دستاوردهای انقلاب، با رویکرد جهاد تبیین به دانش آموزان انتقال داده شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان‌ها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان است و آموزش‌های هنرستانی می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، باعث ارتقای سطح اشتغال زایی و کارآفرینی در جامعه شود.

طاهرخانی افزود: هنرستان‌های فنی، حرفه ای و کشاورزی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان دماوند، بهترین ظرفیت را برای ایجاد توانمندسازی نیروی کار دارند و در این خصوص می‌توانند نقش ویژه‌ای را در کارآفرینی و اشتغال‌زایی ایفا کنند.هنرستان کشاورزی شهید رجایی شهرستان دماوند از پتانسیل بالایی جهت آموزش نیروهای متخصص و کار آفرین در حوزه کشاورزی برخوردار است و پیگیری هایی نیز در جهت تقویت، تجهیز و گسترش این هنرستان با مدیران استانی انجام شده است که می توان از ظرفیت آن برای تولیدات دانش بنیان در حوزه کشاورزی استفاده کرد.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین در خصوص برگزاری مراسم مقام معلم تأکید داشت که این مراسم باید در شأن و شخصیت این مقام برگزار شود.

زهرا طاولی، مدیر آموزش و پرورش دماوند در ادامه این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) کریمه اهل بیت در رابطه با موضوع جهاد تبیین، مهم‌ترین راهکار را تجزیه و تحلیل سخنان مقام معظم رهبری دانسته و با استناد به سخنان ایشان از اهمیت برنامه‌ریزی و تدوین برنامه کوتاه مدت و بلندمدت چند نکته را مطرح کردد.

وی از دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه در کمک به ارکان و ادارات در انجام امر جهاد تبیین درخواست همکاری داشته و حضور آنان را لازمه تکمیل این راه دانست.

مدیر آموزش و پرورش دماوند از ضعف مسائل آموزشی و پرورشی و شایستگی‌های اجتماعی در دوران آموزش مجازی سخن گفت و همچنین وجود فناوری‌های مختلف و متنوع و نبود فرهنگ استفاده مناسب از این وسائل را تهدیدهای مهمی تلقی کرد.

طاولی از تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم در روزهای گذشته و همچنین تهیه و تدارک قدردانی از زحمات بازنشستگان سال‌های 1398 تا 1400 در شب هجدهم ماه مبارک رمضان و شاغلین در منطقه دماوند را در هجده اردیبهشت خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار