موضوع سفر هیات طالبانی به تهران؛ مذاکره درباره افغان‌های مقیم ایران

تهران (پانا) - معاون سخنگوی طالبان گفت امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران اعلام کرده که یک هیات افغانستانی در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کند و درباره افغان‌های مقیم در آن کشور صحبت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
موضوع سفر هیات طالبانی به تهران؛ مذاکره درباره افغان‌های مقیم ایران

انعام الله سمنگان معاون سخنگوی "امارات اسلامی افغانستان" در توییتی با اشاره به گفت‌وگوی وزیر خارجه طالبان با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نوشت: «در مکالمه تلفتی میان مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه کشور و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره مشکلات عمومی مسافران و مهاجران افغان در ایران، روابط دو طرفه، نمایندگی‌های دیپلماتیک و امنیت خوب دیپلمات‌ها، تجارت، اقتصاد و موارد دیگری گفت‌وگو شد.

‏امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان گفت یک هیات افغانستانی در آینده نزدیک به ایران سفر می‌نماید و درباره افغان‌های مقیم در آن کشور صحبت می‌کند.

هر دو طرف ابراز داشتند اجازه نمی‌دهند تا از طریق پروپاگاندا میان مردم افغانستان و ایران نفرت، بدبینی و فاصله ایجاد کنند.

‏وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از دستور مقام رهبری امارت اسلامی مبنی بر ممنوعیت کشت، تولید و فروش مواد مخدر ابراز خرسندی نموده و وعده داد که در بخش به میان آوردن معیشت برای دهقانان افغان کمک و همکاری می‌نماید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار